Logo
WiadomościAktualnościCzeski Gordon Roadster 3,0 V6 z homologacją Euro 4

Czeski Gordon Roadster 3,0 V6 z homologacją Euro 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Roadstery marki Gordon uzyskały od czeskiego Ministerstwa transportu homologację Euro 4, co umożliwi firmie sprzedaż tych samochodów w Europie.

Czeski Gordon Roadster 3,0 V6 z homologacją Euro 4
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Czeski Gordon Roadster 3,0 V6 z homologacją Euro 4

Spółka Auto Projekt z czeskiego Pilzna, która produkuje klasyczne samochody sportowe pod marką Gordon, poinformowała, że nowy model Gordon Roadster 3,0 V6 (typ 102) uzyskał od czeskiego Ministerstwa transportu homologację Euro 4. Procedura homologacyjna 6-cylindrowego modelu odbyła się w zeszłym roku.

Dzięki homologacji samochody marki Gordon będzie można sprzedawać w krajach Unii Europejskiej. W najbliższym czasie zacznie działać w Niemczech oficjalny importer, a rynki Europy Południowej obsługiwać będzie spółka Gordon Iberica. Eksport samochodów na niektóre rynki zapewnia praska spółka JCG.

Spółka Auto Projekt Centrum produkuje od roku 1997 mocnego dwumiejscowego roadstera o klasycznych kształtach. „Gordon to naprawdę szybki i zwinny samochód sportowy o doskonałych parametrach technicznych. Przy prowadzeniu auta kierowca czuje się jak w złotych czasach motoryzacji, korzystając przy tym z komfortu dzisiejszych pojazdów. Gdziekolwiek Gordon się pojawi wzbudza podziw i zainteresowanie przechodniów,” taką charakterystykę można znaleźć na stronie producenta.

Gordon wykorzystuje podzespoły Forda. Samochody pierwszej serii wykorzystywały 4-cylindrowy silnik Ford Zetec-E 1,8 16V o pojemności 1796 cm3 z elektronicznym wtryskiem paliwa Ford EEC IV spełniający normę Euro 2. Silnik oferował moc 85 kW (115 KM) przy 5750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4500 obr./min. Gordon z tym silnikiem przyśpieszał do 100 km/h w 8,7 s i osiągał prędkość maksymalną 185 km/h. Dwa Gordony wyposażono w jednostki Ford DOHC 2,3 16V (również Euro 2) o mocy 108 kW (147 KM). Obecnie gama silników obejmuje jednostki spełniające normę emisji spalin Euro 4. Chodzi o silniki Ford Duratec HE 2,0 16V o mocy 107 kW (145 KM) i Ford Duratec VE 3,0 24V o mocy 166 kW (226 KM).

W odróżnieniu od konkurencyjnych konstrukcji Gordon wykorzystuje nowoczesne rozwiązania – aluminiową ramę i karoserię kombinującą elementy z laminatu i blachy. Na obu osiach zamontowano zawieszenie trapezowe z podwójnymi wahaczami trójkątnymi, regulowane sprężyny, hamulce tarczowe z chłodzeniem wewnętrznym i felgi szprychowe. Komfortowo wyposażone wnętrze obito skórą i wykończono drewnem orzechu lub mahoniu. W wyposażeniu standardowym znalazł się pałąk ochronny, zdejmowane boczne szyby, składany dach i wiele akcesoriów luksusowych.

Gordon RoadsterSilnik3,0 24V V6Pojemność skokowa [cm3]2967Cylindrów/zaworów6/4Moc maksymalna [kW/obr./min]166/6150Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]280/4900Prędkość maksymalna [km/h]220Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]5,7Cena [koron/zł]2.183.900,-/ok. 295.000

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: