Jak brytyjscy inżynierowie wyobrażają sobie pojazd miejski przyszłości? Według Lotusa będzie to auto trzydrzwiowe, z czterema miejscami siedzącymi, silnikiem spalinowym z przodu i motorem elektrycznym z tyłu. Akumulatory będą umieszczone pod przedziałem pasażerskim.

Szczytowa moc obu napędów to 162 kW/220 KM i 240 Nm momentu obrotowego. W normalnym trybie jazdy kierowca miejskiej hybrydy Lotusa będzie miał do dyspozycji jedynie 73 KM. Samochód w trybie elektrycznym będzie mógł przejechać do 60 km.

Trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1,2 l i mocy 34 kW/46 KM nie będzie napędzała pojazdu, ma jedynie zwiększać (do 500 km) zasięg silnika elektrycznego, który swą moc przenosi na tylna oś. Motor spalinowy ma pracować również na etanolu i metanolu.

Lotus City Car Concept do „setki” ma się rozpędzać w 9 s. W jeździe miejskiej bardziej istotne wydaje się przyspieszenie do 50 km/h. Ma ono trwać 4,5 s. Jak na ekologiczny samochód przystało Lotus City Car ma emitować niewielkie ilości CO2 – 60 g, gdy pracuje silnik spalinowy oraz zero w trybie elektrycznym.

Stylistycznie samochód wyróżnia się szklanym dachem oraz wnętrzem z zieloną tapicerką i detalami ze skóry oraz włókna węglowego.

Lotus szuka partnera, który pomógłby mu wdrożyć projekt do produkcji i wprowadzić go na rynek już w 2014 roku. City Car Concept ma być konkurentem dla Astona Martina Sygnet.