Logo
WiadomościAktualnościCzy Romet 4E rozwiąże problemy polskiej motoryzacji?

Czy Romet 4E rozwiąże problemy polskiej motoryzacji?

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Miejski pojazd z napędem elektrycznym lub spalinowym, to coraz częściej alternatywa do przemieszczania się po zatłoczonych aglomeracjach miejskich

Czy Romet 4E rozwiąże problemy polskiej motoryzacji?
Auto Świat
Czy Romet 4E rozwiąże problemy polskiej motoryzacji?

Producent motocykli, quadów i skuterów z Dębicy Arkus & Romet Group, także planuje w przyszłości dołączenie do swojej oferty pojazdu, który nie będzie wymagał prawa jazdy uprawniającego do prowadzenia samochodów.

W tym przypadku wystarczą uprawnienia do korzystania z motorowerów. Prototyp, który powstał w Dębicy, ma długość całkowitą 2450 mm, szerokość 1400 mm i wysokość 1430 mm, przy rozstawie osi 1620 mm. Masa bez akumulatorów wynosi 349 kg.

Pojazd ten może być napędzany dwoma silnikami elektrycznymi BLDC 60V lub 72V o mocy 2x2 kW. Po naładowaniu akumulatorów litowo-jonowych można pokonać dystans do 100 km i osiągać prędkość maksymalną 45 km/h. Jak wyliczył producent, pokonanie 100 km będzie kosztowało tylko 10 zł! Sam pojazd ma kosztować 6-7 tys. euro, czyli równowartość 24-28 tys. zł.

Elektryczny samochód miejski zaprezentował również norweski producent samochodów Pure Mobility. Trzymiejscowy Buddy zostanie pokazany w Niemczech podczas targów ecarTec w Monachium (19- 21 październik 2010r.). Premiera rynkowa zaplanowana jest na rok 2011.

Buddy mierzy zaledwie 2,42 m długości i 1,5 m szerokości. Ekologiczny maluch ma napęd na tył i silnik elektryczny o mocy 13 kW/18 KM, który rozpędza go do 80 km/h. Na jednym ładowaniu akumulatorów będzie mógł pokonać do 120 km.

Wnętrze producent określa jako spartańskie i funkcjonalne. Akumulatory maja mieć gwarancję na 10 lat i/lub 100 tys. km. Buddy w podstawowej wersji ma kosztować 26 tys. Euro (ok. 100 tys. zł). Cena konkurencyjnego Rometa wydaje się więc bardzo atrakcyjna.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: