Dacia proponuje oryginalną gamę poszerzoną o modele Logan MCV i Logan Van, cieszącą się coraz większym sukcesem na dojrzałych rynkach Europy Zachodniej.Spełnia ona również doskonale potrzeby rynków w regionie Euromed, gdzie klienci szukają nowoczesnych, solidnych i niezawodnych samochodów.

W 2007 roku dwa zakłady produkujące samochody marki (zakład w Pitesti – Rumunia i w Casablance – Maroko) zwiększyły swoje moce produkcyjne, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu.

Logan MCV wprowadzony w Rumunii i Bułgarii w październiku 2006 roku, a od stycznia 2007 również na innych rynkach europejskich, niektórych krajach Maghrebu i w Turcji - spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem. W Europie Zachodniej jej sprzedaż przewyższa sprzedaż Logana. Podobnie jak w przypadku sedana klienci wybierają przeważnie najlepiej wyposażone wersje: stanowią one ponad 75 procent w Europie Zachodniej i 63 procent w Europie Środkowej. Dużym wzięciem cieszy się wersja 7-miejscowa, dobrze odpowiadająca potrzebom rodzin. Stanowi 35 procent sprzedaży w Europie Zachodniej.

We Francji popularne są wersje z silnikiem wysokoprężnym (70 porcent sprzedaży). W tym miesiącu oferta silników wysokoprężnych wzbogaciła się o jednostkę 1,5 dCi 85 KM wprowadzoną we Francji i Rumunii. Stopniowo pojawi się ona również na innych rynkach. Ten nowy, bardzo oczekiwany silnik, doskonale dostosowany do parametrów Logana MCV z pewnością przyczyni się do zwiększenia sukcesu tego modelu w drugim półroczu. Oferta Dacii w Rumunii wzbogaciła się również w maju o wersję LPG (zasilaną benzyną lub gazem), bardzo istotną z punktu widzenia ochrony środowiska.

Również w Polsce sprzedaż Daci Logan MCV stale rośnie.

W ciągu pierwszego półrocza wyprodukowano 114 443 samochody w zakładach Dacii w Pitesti, w Rumunii i 6 737 sztuk w zakładach Somaca w Maroku.

W 2007 r. zakłady Somaca (Maroko), które od 2005 r. produkowały wyłącznie na krajowy rynek, rozpoczęły eksport Loganów do Francji i Hiszpanii. W 2007 r. ponad 5000 Loganów zostanie wysłanych na rynki europejskie. Dzienna produkcja Loganów została zwiększona z 54 do 120 samochodów dziennie. Zatrudniono 300 osób w celu rozpoczęcia produkcji na drugą zmianę.

ZOBACZ LOGANA MCV