Na stoisku można zobaczyć trzy odmłodzonemodele oraz nowe wyposażenie i jednostki napędowe. Jednolity − opracowany wokół umiejscowionego na osłonie chłodnicy logo „Dacia” przód, jest wspólny dla wszystkich nowych modeli. Linia szerokich reflektorów oraz osłona chłodnicy czynią przednią część bardziej wyrazistą.
Wszystkie te modele wchodzą na rynek z nową deską rozdzielczą w kolorze ciemnografitowym, lub w dwóch odcieniach (w zależności od modelu i wersji), z pełnym oprzyrządowaniem i nowoczesną estetyką, z chromowanymi tarczami i wyjątkowo funkcjonalnymi przełącznikami najnowszej generacji.
Obramowania dysz nawiewu powietrza, logo na kierownicy oraz wstawka w gałce dźwigni zmiany biegów są chromowane (w zależności od poziomu wyposażenia). Konsola centralna zaakcentowana została obiciem w kolorze (w zależności od poziomu wyposażenia) harmonizującym z uchwytami drzwi oraz z ozdobną wstawką na kierownicy. Wrażenie jakości zostało dopracowane i wzmocnione dzięki zastosowanym materiałom.
Po raz pierwszy Nowa Dacia Logan i Dacia Sandero zostają wyposażone w silnik TCe 90, nowy symbol doskonałości technologicznej Grupy Renault. TCe 90, powstały w wyniku zastosowania nowoczesnej technologii i downsizingu, jest trzycylindrowym silnikiem benzynowym turbo, o pojemności skokowej 898 cm3 (0,9 l). Dzięki zastosowaniu turbo-kolektora o bardzo małej bezwładności, połączonego ze zmiennymi fazami rozrządu w układzie dolotowym (VVT), osiąga moc 66 kW (90 KM) przy 5250 obr/min. Dzięki momentowi obrotowemu wielkości 135 Nm, dostępnemu już przy niskich obrotach (90% od 1650 obr/min), silnik ten jest dynamiczny, reaktywny, umożliwia elastyczną jazdę i dostarcza najlepszej relacji komfortu jazdy do zużycia paliwa.
Benzynowy 1.2 16V 75 Euro 5 to silnik o pojemności skokowej 1149 cm3 i mocy 55 kW (75 KM). Wszechstronny pod względem zadaniowym, sprawdza się zarówno w mieście, jak i w trasie. Wykazuje umiarkowane zużycie paliwa, 5,9l/100 km* i emisję spalin wielkości 137g.
Wysokoprężny silnik 1.5 dCi dostępny jest w wersjach 55 kW (75 KM) i 66 kW (90 KM). Oferując moment obrotowy wyższy o 20 Nm w stosunku do poprzednika, czyli wielkości 200 Nm przy 1750 obr./min dla wersji 75 KM oraz 220 Nm przy 1750 obr./min dla wersji 90 KM, silnik 1.5 dCi jest jednostką dynamiczną już przy niskich obrotach i umożliwia lepsze przyspieszenie. Wszystko to przy zużyciu paliwa należącym do najniższych w segmencie: 3,8 l/100 km* oraz średniej emisji spalin wielkości 99 g/km, w cyklu mieszanym, czyli o 5 g mniej w stosunku do wersji poprzednich.
Nowy Logan, podobnie jak Nowe Sandero i Sandero Stepway dysponują prawdziwym rozwiązaniem multimedialnym – Dacia Plug&Radio. Składa się na nie radio z dużym ekranem oraz czytnik CD kompatybilny z formatem MP3. Całość uzupełnia technologia Bluetooth, złącze USB/jack w konsoli oraz przełączniki umieszczone przy kierownicy.