Aby zaspokoić niezmiennie wysoki popyt na samochody dostawcze produkowane w Düsseldorfie i Ludwigsfelde, Zarząd Daimler AG podjął decyzję o zainwestowaniu 177 milionów euro w obie niemieckie fabryki produkujące auta dostawcze.

- Decyzja dotycząca rozbudowy mocy produkcyjnych fabryk w Düsseldorfie i Ludwigsfelde została podjęta w pełni świadomie. Zarówno infrastruktura, jak i kwalifikacje, elastyczność i poświęcenie pracowników gwarantują wysoką jakość wytwarzanych tam produktów - mówi dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG.

W ostatecznym rozrachunku inwestycje pozwolą w perspektywie kilku najbliższych lat stworzyć aż 500 nowych stanowisk w obu zakładach.Również udana współpraca partnerska z Volkswagenem zostanie pogłębiona dzięki wzrostowi produkcji.

Nowy warsztat i lakiernia w Ludwigsfelde

Aby umożliwić montaż aut dostawczych typu furgon w zakładach w Ludwigsfelde, planuje się oddanie tu do użytku nowego warsztatu i lakierni. Montownia zostanie powiększona o ok. 9500 m2. Wprowadzanie zmian zakończy się w połowie 2011 r., a w efekcie moce produkcyjne fabryki w Ludwigsfelde zwiększą się o ok. 50 procent.

Rozbudowa i uzupełnienie wyposażenia w Düsseldorfie

Jeśli chodzi o fabrykę w Düsseldorfie, planowana jest rozbudowa i uzupełnienie wyposażenia zakładów. Dla przykładu, suszarka i schładzarka lakierni zostaną powiększone, by podnieść moce przerobowe i wydajność urządzeń. Już z końcem 2009 r. zakład będzie dysponował zdolnościami wytwórczymi zwiększonymi o ok. 12 procent. Prawdziwym wyzwaniem dla inżynierów działu produkcyjnego będzie zintegrowanie prac służących rozbudowie fabryki z jej bieżącą produkcją.

Szeroka paleta wersji Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz Sprinter to ponad 1000 podstawowych wersji w klasie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej między 3 a 5 ton. Do tej imponującej oferty należy jeszcze dodać różne warianty nadwozia, układów napędowych i masy, a także warianty – furgon, kombi , podwozie ze skrzynią ładunkową.

Jeśli chodzi o podwozie, dostępne są trzy wersje długości rozstawu osi, a w modelach o nadwoziu zamkniętym – także czwarty, przedłużony wariant. Pojazd oferuje przestrzeń ładunkową o rozmiarach od 7,5 do 17 metrów sześciennych.

Nowy Mercedes-Benz Sprinter wychodzi także naprzeciw specjalnym wymaganiom klientów, oferując wiele wolnej przestrzeni pomiędzy wnękami kół (1350 milimetrów), a wysokość nawet do 2140 milimetrów, dzięki nowemu, superwysokiemu dachowi.