Auto Świat Wiadomości Aktualności Koniec Daimlera, niech żyje Mercedes. Koncern dzieli się na dwie firmy

Koniec Daimlera, niech żyje Mercedes. Koncern dzieli się na dwie firmy

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Niemcy znów zmieniają nazwę słynnego koncernu. Daimler przechodzi do historii wraz z podziałem firmy na dwie części. Niebawem pojawią się Mercedes-Benz, odpowiedzialny za auta osobowe, oraz Daimler Truck, zajmujący się autobusami i ciężarówkami. Jedno jednak pozostanie po staremu – charakterystyczna gwiazda rozpoznawalna na całym świecie.

Mercedes Klasy S
Daimler
Mercedes Klasy S
  • Daimler dzieli się na dwa przedsiębiorstwa: Mercedes-Benz oraz Daimler Trucks
  • Decyzja o wydzieleniu działu ciężarówek i autobusów nie jest precedensem, podobnie postąpiła Grupa Volkswagen, tworząc nowy koncern Traton ze Scanią, MAN i Volkswagen Caminhoes e Onibus
  • Giełdowa wycena Daimlera jest znacznie niższa niż Tesli, Niemcy liczą na wzrost wartości Mercedesa względem innych spółek

W Mercedesie nie zmienia się jedynie gwiazda. Niemiecka firma lubi jednak zmieniać nazwy. W historii zapisały się: Daimler-Benz, DaimlerChrysler oraz Daimler AG. Teraz pora na kolejną zmianę. Daimler przechodzi do historii, a w jego miejsce powstają dwie firmy - Mercedes-Benz oraz Daimler Trucks. Nietrudno zgadnąć, która z nich zajmie się produkcją aut osobowych, a która skupi na największych pojazdach, czyli autobusach i ciężarówkach.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mercedes i giełdowa rywalizacja z Teslą

Oczywiście nikt w koncernie nie zamierza tracić kontroli nad częścią zajmującą się największymi pojazdami (choć zadeklarowano niezależne kierownictwo czy ład korporacyjny). Większość udziałów w Daimler Truck trafi bowiem do udziałowców Daimlera.

Przeczytaj też:

Szwed Ola Kallenius, kierujący od niedawna niemieckim koncernem, nie kryje, że to dopiero początek głębokich zmian: „To historyczny moment dla Daimlera. To początek głębokiej zmiany kształtu firmy. Mercedes-Benz Cars & Vans oraz Daimler Trucks & Buses to różne firmy o określonych grupach klientów, ścieżkach technologicznych i potrzebach kapitałowych”. Nietrudno przy tym o wrażenie, że decyzja o podziale ma przede wszystkim uspokoić akcjonariuszy. Giełdowa wycena Daimlera jest bowiem znacznie niższa niż Tesli.

„Obie firmy działają w branżach, które stoją w obliczu poważnych zmian technologicznych i strukturalnych. Biorąc pod uwagę ten kontekst, wierzymy, że będą one w stanie działać najefektywniej jako niezależne podmioty, wyposażone w dużą płynność netto i wolne od ograniczeń struktury konglomeratu” – wyjaśnił Kallenius.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków