Do końca nie było pewne czy Rajd Korsyki się odbędzie. Strajki i protesty we Francji przeciw reformie emerytalnej wstrzymały transport paliwa przygotowanego na zawody zaledwie kilka dni przed rozpoczęciem zmagań. Organizator stanął jednak na wysokości zadania i paliwo przeznaczone do rajdówek trafiło na wyspę o czasie.
Tour de Corse rozpoczął się zgodnie z planem w czwartek 10 maja i zakończył w sobotę 12 maja. Załogi miały do pokonania trzynaście malowniczych odcinków specjalnych o łącznej długości 318 kilometrów. Klasyczne trasy Korsyki z morzem i dwutysięcznikami w tle uwodzą swoim pięknem.
Zwycięzcą rajdu został Dani Sordo, który zadebiutował w IRC nowoskonstruowanym MINI S2000. Korsykę jednak zna całkiem dobrze, bowiem startował tutaj w 2004 (13 pozycja), 2005 (15), 2006 (3) i 2007 (3) roku.
Rajd od samego początku układał się po myśli Hiszpana. Pierwszy etap upłynął pod znakiem rywalizacji o najwyższą lokatę z Giandomenico Basso (Ford Fiesta) oraz Andreasem Mikkelsenem (Skoda Fabia), ale zarówno Włoch jak i Norweg szybko odpadli z walki o duże punkty. Pierwszy uszkodził swoją rajdówkę na dojazdówce (uniknął kolizji z autem kibiców) w czwartkowy wieczór, a drugi strącił słup telegraficzny w piątek i stracił prawie trzy minuty na zmianę koła.
W tej sytuacji Dani Sordo mógł bezpiecznie kontrolować sytuację i dowieźć pierwsze miejsce do mety. Widowisko i emocje przeniosły się na drugi stopień podium, o który aż do ostatniego odcinka walczyli Jan Kopecky i Pierre Campana.
Pierwszy przejazd najdłuższego oesu sobotniej pętli nie należał do udanych dla Jana Kopecky’iego. Czech stracił 17 sekund i drugą pozycję na rzecz Pierre Campany, który był najszybszy na 29 kilometrowej próbie Marinca-Cagnano.
Kopecky zmotywowany tym faktem, pozostałe pięć prób pokonał w fantastycznym stylu i zapisał pięć oesowych zwycięstw z kolei na swoim koncie. To przełożyło się na odrobienie strat, wyprzedzenie Campany i zameldowanie się na drugiej pozycji w klasyfikacji generalnej rajdu, niespełna 18 sekund za Sordo.
Czwarte miejsce wywalczył trzykrotny Mistrz polski, Bryan Bouffier (Peugeot 207). Pierwszą piątkę zamknął obecny Mistrz IRC, Andreas Mikkelsen, który na Korsyce borykał się z częstymi pomyłkami.
Liderem cyklu IRC po czterech eliminacjach pozostał Andreas Mikkelsen. Na swoim koncie uzbierał 61. punktów. 43 oczka należą do Juho Hanninen, a 40 do Jana Kopecky’iego.
WYNIKI IRC Tour de Corse 20121. Dani Sordo/Carlos del Barrio (E) Mini S2000 (3:22.01.6)2. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ) Skoda Fabia S2000 (+17.9)3. Pierre Campana/Sabrina de Castelli (F) Peugeot 207 S2000 (+32.4)4. Bryan Bouffier/Xavier Panseri (F) Peugeot 207 S2000 (+53.5)5. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N) Skoda Fabia S2000 (+4.19.0)6. Craig Breen/Gareth Roberts (IRL/GB) Peugeot 207 S2000 (+5.28.7)7. Jean-Marc Manzagol/Etienne Patrone (F) Peugeot 207 S2000 (+6.22.1)8. Sepp Wiegand/Timo Gottschalk (D) Skoda Fabia S2000 (+6.54.8)9. Hermann Gassner Jr/Klaus Wicha (D) Skoda Fabia S2000 (+7.10.2)10. Jean-Mathieu Leandri/Pierre-Marien Leonardi (F) Peugeot 207 S2000 (+7.39.9)
PUNKTACJA IRC1. Mikkelsen (71) ▪ 2. Kopecky (58) ▪ 3. Hänninen (43) ▪ 4. Wiegand (34) ▪ 5. Bouffier (27) ▪ 6. Sordo (25) ▪ 7. Breen (18) ▪ 8. Monzon (15) ▪ Campana (15) ▪ 10. Arzeno (12) ▪ Gassner Jr (12)