Model właśnie debiutuje na polskim rynku.

Twingo Renault Sport to efekt prac zmierzających do zaprojektowania samochodu o prawdziwie rasowej charakterystyce i przystępnej cenie.

Jest to dopracowana w każdym aspekcie wersja spod znaku Renault Sport wyposażona w rozwiązania, które przesądziły o sukcesie rynkowym jej starszych i większych „braci” - Clio i Mégane Renault Sport. Odzwierciedleniem sportowych aspiracji jest dynamiczna stylistyka, zawieszenie, wolnossący silnik oraz niezwykle skuteczny i sprawny układ hamulcowy, który doskonale sprawdza się podczas codziennej jazdy.

Twingo Renault Sport jest wyposażone w specjalną wersję mechanicznej skrzyni 5-biegowej (JR5). Krótkie przełożenia, precyzyjny i szybko działający układ sterowania wpływają na lepsze przyspieszanie na każdym z biegów pośrednich.

Kompaktowe wymiary oraz dynamiczna stylistyka Twingo Renault Sport nawiązują do studyjnej wersji tego samochodu pokazanego po raz pierwszy na paryskim salonie motoryzacyjnym w 2006 roku.

Rasowy design i sportowe aspiracje zdradza przede wszystkim kształt zderzaków, poszerzone przednie i tylne błotniki, wyprofilowane boki oraz aerodynamiczny tylny spojler. Rozplanowanie i wyposażenie kabiny pojazdu zapewniają pełen komfort oraz mocne wrażenia za kierownicą. Twingo Renault Sport jest wyposażone w przednie fotele kubełkowe Renault Sport ze wzmocnionym podparciem bocznym, aluminiowe pedały, skórzaną kierownicę oraz specjalnie zaprojektowany obrotomierz.

Od chwili swojej premiery rynkowej gama Twingo Renault Sport jest dostępna z licznymi opcjami oraz dodatkowymi elementami wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego, a także rozwiązaniami multimedialnymi, co umożliwia właścicielom dopasowanie wyglądu i charakterystyki samochodu do indywidualnych preferencji.

Twingo Renault Sport, seryjnie wyposażone w system ESP z możliwością odłączenia, zapewnia nie tylko prawdziwie sportowe doznania za kierownicą, ale jest także optymalnie przystosowane do codziennego użytkowania. Doskonale ustawiony układ kierowniczy zapewnia komfortowe prowadzenie i wysoki poziom bezpieczeństwa i sprawia, że Twingo Renault Sport świetnie radzi sobie w każdych warunkach drogowych.

Tak jak w przypadku Clio i Mégane Renault Sport, najnowszy model Twingo Renault Sport może być wyposażony w dwa rodzaje zawieszenia (sportowe i typu Cup), szerszy rozstaw kół z przodu i z tyłu oraz niezwykle skuteczny układ hamulcowy zapożyczony z modeli z wyższego segmentu. Współpracuje ono z mocnym i skutecznym układem hamulcowym.

Twingo Renault Sport jest napędzane opracowaną przez ekipę Renault Sport Technologies mocną, wolnossącą jednostką 1.6 16V o mocy 133 KM (98 kW) przy 6750 obr. / min. (160 Nm) oraz maksymalnym momencie obrotowym 4400 obr. / min. Sportowy charakter silnika podkreśla charakterystyczne brzmienie, które było przedmiotem prac rozwojowo-badawczych. Kolejnym dokonaniem technologicznym jest kolektor wydechowy 4-1, który stanowi optymalny kompromis pomiędzy poziomem hałasu, osiągami i poziomem emisji spalin.

Tradycja sportów motorowych marki Renault

Od chwili powstania koncernu w 1898 roku Renault cieszy się pozycją jednej z najważniejszych marek w świecie sportów motorowych. Samochód tej marki wygrał rajd Paryż - Madryt już w 1903 roku, a kolejne modele sięgały po najwyższe laury w wielu innych imprezach rajdowych, dyscyplinach typu enduro (m.in. w 24-godzinnym wyściguLe Mans w 1978 roku) i kilkakrotnie biły rekordy szybkości.

Pod marką Renault pojawiały się także liczne innowacje techniczne, m.in. pierwszy silnik z turbosprężarką w Formule 1 w 1977 roku. Trzy dekady później, w 2005 i 2006 roku, Renault zdobyło dwa razy pod rząd tytuł Mistrza Świata kierowców i konstruktorów.

- Pasja do sportów motorowych, która ma długą tradycję w historii koncernu Renault, nie przejawia się wyłącznie chęcią zwiększania mocy jednostek napędowych. Mamy przyjemność projektować samochody dla wymagających i świadomych klientów na rynku, na którym panuje silna konkurencja – podkreśla Rémi Deconinck, Dyrektor Generalny Renault Sport Technologies. Osoby, które decydują się na zakup modeli Renault Sport doskonale orientują się w niuansach technicznych i szukają samochodów, które odzwierciedlą ich osobowość. Wszystkie usportowione wersje są projektowane na bazie seryjnie produkowanych modeli Clio, Mégane i Twingo, a następnie dopracowywane przez specjalistów Renault Sport, co pozwala je wyróżnić spośród licznej konkurencji.

Marka Renault Sport jest kojarzona w Europie z prestiżową imprezą World Series by Renault, która od chwili swojej premiery w 2005 r. zgromadziła niemal dwa miliony widzów. Koncern Renault jest jedynym producentem, który zaangażował się w organizację tego typu cyklicznych imprez.

Kluczem do sukcesu World Series by Renault jest rodzinny charakter imprezy, która zapewnia doskonałą rozrywkę rodzicom i dzieciom. Posiadacze modeli Renault Sport oraz klasycznych wersji Renault są uznawani za gości specjalnych spotkań World Series by Renault.

Mały, ale rzeczywiście sportowy

Twingo wyposażono w usztywnione zawieszenie i mocną, wolnossącą jednostkę napędową, które to elementy przesądziły o sukcesie rynkowym starszych i większych braci - Clio i Mégane Renault Sport.

Premiera Twingo Renault Sport jest spełnieniem zobowiązania koncernu Renault, który pragnie umożliwić kupno pojazdów sygnowanych przez Renault Sport większej liczbie klientów. Umożliwia także poszerzenie gamy Twingo i pozwala zaspokoić oczekiwania bardziej wymagających klientów.

Jest to rasowy model ze stajni Renault Sport!

Lepsze chłodzenie mocnej jednostki wolnossącej 1.6 16 V 133 KM zapewnia szeroki, sportowy wlot powietrza umieszczony w przednim zderzaku. Wyprofilowane progi, poszerzone błotniki przednie i tylnie podkreślają rasowy charakter Twingo Renault Sport.

W tylnej części pojazdu zwraca uwagę chromowana rura wydechowa, która zdecydowanie odcina się od dwukolorowego zderzaka. Ozdobne klosze świateł przeciwmgłowych, obudowy lusterek bocznych, 17-calowe felgi aluminiowe i aerodynamiczny spoiler są utrzymane w stalowoszarej tonacji. Istnieje możliwość ozdobienia boków nadwozia lub tylnego zderzaka charakterystycznymi naklejkami Renault Sport z motywem szachownicy, która nawiązuje do świata sportów motorowych.

(image src="/sites/www.auto-swiat.pl/files/ainfo/8_4975e2ffa1956.jpg">Twingo Renault Sport jest wyposażony w szerokie opony (195 / 45 R16 z felgami 16” lub 195 / 40 R17 z felgami 17”) oraz aluminiowe felgi, które skrywają duże tarcze i zaciski hamulcowe zapewniające skuteczne i zdecydowane hamowanie.

Wraz z Twingo w gamie Renault Sport debiutuje nowy kolor lakieru – Szary Altica zapożyczony ze studyjnej wersji Twingo Concept. Dostępne są także trzy inne kolory metaliczne (Czarna Perła, Niebieski Extreme oraz Szary Platynowy) oraz niemetalizowana Czerwień Rubinu.

Ergonomiczne miejsce kierowcy nawiązuje stylistyką do kokpitów samochodów wyścigowych poprzez takie elementy projektowane z myślą o kierowcy, jak aluminiowe pedały czy 4-ramiennakierownica pokryta skórą z pomarańczowymi przeszyciami. Aby jazda była jeszcze bardziej komfortowa, kierownica została specjalnie wyprofilowana, żeby zapewnić doskonały chwyt i ułożenie dłoni w pozycji „za dziesięć druga”.

Tak jak w samochodach wyczynowych, wyposażony w specjalną podziałkę obrotomierz jest umieszczony bezpośrednio za kierownicą. Jej oznaczenia liczbowe powiększają się w miarę zbliżania się wskazówki do czerwonego pola symbolizującego 7 tys. obr/min. Podobnie jak w kokpicie bolidu R28 teamu ING Renault F1, obrotomierz jest wyposażony w kontrolkę zmiany biegów, która informuje kierowcę, że silnik osiąga w danym położeniu maksymalną liczbę obrotów.

Grafitowa tonacja wnętrza doskonale komponuje się ze sportowym charakterem pojazdu. Sportowe fotele Renault Sport, wyposażone w dodatkowe wzmocnienia podparć bocznych zapewniają wygodę kierowcy i sprawiają, że niemal intuicyjnie wyczuwa on reakcje samochodu. Jaskrawopomarańczowe pasy bezpieczeństwa nawiązują kolorystycznie do kontrastowych przeszyć tapicerki.

Tak jak we wszystkich innych modelach opracowanych przez zespół Renault Sport Technologies, logo Renault Sport zostało umieszczone w różnych miejscach w kabinie – na obrotomierzu, progach drzwi i przednich fotelach. Charakterystyczny znak widnieje także na tylnej klapie oraz filtrze powietrza w komorze silnika.

Już w chwili swojej rynkowej premiery, Twingo Renault Sport będzie dostępne wraz z bogatą gamą opcji, która zaspokoi oczekiwania wszystkich klientów.

Naklejki Renault Sport mogą być umieszczane na bokach nadwozia, tylnym zderzaku lub obudowie kluczyków. W ofercie znajduje się szereg zestawów naklejek – „Chess” i „Szara Szachownica”.

Tak jak pozostałe modele z gamy Twingo, wersja Renault Sport kładzie nacisk na interaktywność i jest wyposażona seryjnie w radio CD MP3 ze złączem RCA, do którego można podłączyć przenośne odtwarzacze muzyczne.

Akcesoria

W opcji dostępne są: automatyczna klimatyzacja, pakiet Cup: Zawieszenie Cup + 17-calowe aluminiowe felgi w kolorze stalowo-szarym , lakier metalizowany, regulator i ogranicznik prędkości, dodatkowo przyciemniane szyby, specjalny spojler Twingo Renault Sport.

Indywidualizacja wyglądu zewnętrznego to: pakiet naklejek „Chess” (trzy odcienie szarości – naklejki przeznaczone na boki nadwozia oraz tylny zderzak), pakiet naklejek „Szachownica” (naklejki Renault Sport zainspirowane modelem Twingo Concept).

Indywidualizacja wnętrza z kolei to: nakładki na pedały „Power Pads” (szczotkowane aluminium – design inspirowany modelem Twingo Concept), dźwignia skrzyni biegów z logo Renault Sport (wykonana ze stopu aluminium dźwignia zmiany biegów w kolorze satynowanego chromu, osłona ze skóry ze wstawkami z alkantary i jaskrawopomarańczowymi przeszyciami, utrzymana w podobnej stylistyce obudowa), ozdoba na hamulec ręczny z logo Renault Sport(wykonany ze stopu aluminium w kolorze satynowanego chromu), zestaw czterech tekstylnych dywaników z Szachownicą Renault Sport (dywanik dla kierowcy ma wstawkę Renault Sport ze szczotkowanego aluminium;dwie wersje: biała szachownica na czarnym tle lub czarna szachownica na białym tle).

Cena

W Polsce Twingo Renault Sport dostępne jest w cenie 49 900 złotych.

Dane techniczne

Silnik:

Typ silnika:K4M RSCylindry / zawory:4 / 16Pojemność skokowa (cm3):1598Moc (kW / (KM) obr./ min):98 (133) / 6750Maksymalny moment obrotowy (Nm /obr./ min):160 / 4400Układ wtryskowywielopunktowy

Własności eksploatacyjne:

Prędkość maksymalna (km/h):201Przyspieszenie (0 - 100 km/h):8,7Zużycie paliwa - miasto/poza/cykl mieszany (l/100 km):9,1 / 5,7 / 7,0Norma emisji spalinEuro 4Emisja CO2 (g / km)165Skrzynia biegów:5 biegowa mechaniczna, specjalne (krótkie) przełożenia

Wymiary i nośność:

Bagażnik siedzenia złożone / rozłożone (l):230 / 959Pojemność zbiornika paliwa (l):40Masa pojazdu / dopuszczalna masa całkowita (kg):1049 / 1470

Podwozie:

Wspomaganie kierownicyElektryczne zmienneHamulce przednie (rozmiar tarcz - mm)Tarczowe, wentylowane 280 / 57Hamulce tylneTarczowe 240 / 34Zawieszenie przednieKolumny McPherson'a z dolnym wahaczem aluminiowym i wbudowanym stabilizatoremZawieszenie tylneOś sprężysta z kontrolowanym ugięciem i sprężynami śrubowymiOpony195x45 R16 (zawieszenie sportowe), 195x40 R17 (zawieszenie Cup) Wymiary zewnętrzne:b) długość (mm):3607g) szerokość / z lusterkami wstecznymi (mm):1688 / 1927h) wysokość (mm):1460a) rozstaw osi (mm):2368e) rozstaw z przodu (mm):1460f) rozstaw z tyłu (mm):1445Prześwit (mm)120Promień zawracania (m)10,39 Wymiary do wykresu - wewnętrzne:p) wysokość nad siedzeniem - z przodu (mm):897q) wysokość nad siedzeniem - z tyłu (mm):868m) szerokość z przodu (mm):1400m1) szerokość z tyłu (mm):1348maksymalna szerokości otworu bagażnika (mm):1186Wysokość otworu bagażnika (mm):700Maksymalna długość załadunku (od klapy bagażnika do złożonej tylnej ławki, w wersji z nieprzesuwnymi siedzeniami (mm):1157Szerokość bagażnika między nadkolami (mm):886Miejsce pod przednim siedzeniem z tyłu:TAK