Nowy koncepcyjny silnik Forda bazuje na zaprezentowanym niedawno 6-cylindrowym silniku Duratec 3,5, który do końca dekady trafi pod maskę wielu modeli całego koncernu Ford. Oczekuje się, że silnik o pojemności 3,5 l ze zmiennymi fazami rozrządu i zmienną długością kolektora dolotowego będzie napędzał aż 1/5 wszystkich amerykańskich Fordów.

Do seryjnej wersji Ford dodał bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę, dzięki czemu moc wzrosła do 305 kW (415 KM), a moment obrotowy do 540 Nm. Ford chwali się, że porównywalne osiągi oferują duże amerykańskie wolnossące silniki V8 o pojemności ok. 6 l. Nowy Duratec spala jednak o 15 % mniej paliwa. W dzisiejszych czasach nie może oczywiście zabraknąć możliwości spalania mieszanki E85 (etanol i benzyna), dzięki której silnik jest nie tylko oszczędny, ale także przyjazny dla środowiska naturalnego.

Ford Motor Company w chwili obecnej oferuje kilka mniejszych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ale w większości wypadków są to turbodiesle common-rail oferowane wyłącznie w Europie. Wyjątkiem jest turbodoładowany 4-cylindrowy silnik 2,3 DISI Mazdy, który oferowany jest na wszystkich ważnych światowych rynkach. Silnik Twinforce z Lincolna MKR jest pierwszym 6-cylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem w ofercie Forda.