Logo
WiadomościAktualnościDlaczego jeszcze tak długo?!

Dlaczego jeszcze tak długo?!

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wkrótce doczekamy się liftingu modelu 206, potem także jego wersji kombi. Na start czeka następca "106", a także kilka odmian "307", jak sedan, kombi, kombi-van i kabriolet ze sztywnym, składanym dachem w typie 206 CC.

Ale to jeszcze nie koniec. Bo - nareszcie - następcy doczeka się wciąż piękny, ale na tle najważniejszych konkurentów nieco już posunięty w latach model 406.Jak widać na pierwszych komputerowych zdjęciach szpiegowskich, należy się spodziewać kolejnego auta po prostu pięknego. I choć tym razem w projektowaniu karoserii nie brał udziału tradycyjny partenr designerski Peugeota - Pininfarina, nadwozie może się podobać, jest jeszcze elegantsze od "406" i "607". Bardzo płasko poprowadzona przednia szyba podkreśla dynamikę sportowego auta na miarę co najmniej modelu 406 Coupé, co chyba oznacza także (acz wciąż nic pewnego jeszcze na ten temat nie wiadomo), iż także dwudrzwiowy Peugeot klasy średniej doczeka się godnego sukcesora. Mimo delikatności w rysunku Peugeot 407 robi wrażenie bardzo solidnej limuzyny o aspiracjach wykraczających poza dotychczasowy zasięg grup celowych klientów. Bezdyskusyjnie jest to efekt tego samego trendu, w ramach którego CitroĎn C5, VW Passat czy Ford Mondeo atakują klientów w "dolnej strefie klasy wyższej". Swą nową limuzyną Peugeot z pewnością planuje także taką ofensywę, co potwierdza zastosowanie w konstrukcji i kabinie auta materiałów i rozwiązań bezpośrednio nawiązujących do flagowego "607". Ogromny nacisk ma być również położony na maksymalne podniesienie i tak już wysokiej jakości wykończenia i spasowania.Wnętrze wita nas klasycznymi okrągłymi instrumentami i wielkim, kolorowym ekranem wielofunkcyjnym, będącym standardem w topowej wersji Platinum. Na pokładzie - poza stanowiącymi już dziś standard systemami ABS, EBD i BAS - o bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy dbać będą komplet poduszek powietrznych (w tym co najmniej dwie wielostopniowe, z inteligentnym modułem odpalania), układ ESP i pasy bezpieczeństwa z systemem rozpoznawania obecności pasażera.Do napędzania tego pięknego sedana stosowane będą jednostki napędowe znane już z modeli 406, 607 i C5 CitroĎna, a więc HDi (turbodiesle Common Rail) o pojemności 2,0 l (110 KM, teraz również z filtrem cząstek stałych, właśnie wprowadzanym w "406") i 2,2 l (132 KM) i benzynowe 2.0 oraz 3.0 V6. O ile jednak mniejszy, 140-konny silnik benzynowy na pewno pracować będzie w technologii HPi, o tyle system zasilania jednostki V6 nie jest jeszcze pewny, choć wiele wskazuje na to, iż również on otrzyma system wtrysku bezpośredniego. Do palety tej dołączy właśnie opracowywany wspólnie z Fordem i CitroĎnem wysokoprężny silnik V6 HDi o pojemności 2,7 l (znajdziemy go niedługo pod maskami Peugeotów, CitroĎnów, Fordów, a także... Jaguarów. Cały samochód oparty będzie na płycie podłogowej CitroĎna C5, z którym "407" łączyć będzie także ogólna struktura karoserii i system elektryczny.Pozostaje tylko jedna otwarta kwestia: dlaczego na to piękne auto trzeba czekać jeszcze dwa lata?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: