Odnowiona wersja Focusa ma nieco inny kształt nadwozia konsoli centralnej we wnętrzu samochodu, wskaźniki zyskały czerwone podświetlenie, inne są tkaniny obicia siedzeń, poprawiono intuicyjność sterowania systemem audio i klimatyzacją, itp.

Na szczególne uznanie zasługują designerzy - naprawdę wykonali świetną robotę. Ale i pozostałe modyfikacje przeczą twierdzeniu, że "lepsze jest wrogiem dobrego".

Standardowe wyposażenie to między innymi poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, ABS z EBD, elektryczne szyby przednich drzwi, elektroniczny immobilizer, centralny zamek.

Najtańsza "foka" - z silnikiem 1,4 Duratec o mocy 80 KM, trzydrzwiowa, kosztuje w sprzedaży detalicznej 50 650 złotych brutto. Za najmniejszego diesla 1,6 TDCi o mocy 90 KM trzeba zapłacić 60 150 zł. Za klimatyzację dopłacimy 4500 złotych, a radioodtwarzacz CD 1900 zł.

Z kolei konfigurując wersję kombi z najmniejszym silnikiem Diesla 1,6 TDCi o mocy 90 KM (cena bazowa 64 650 zł), dodając do standardowego wyposażenia klimatyzację, radioodtwarzacz CD i czujniki parkowania z tyłu (2100 zł), zapłacimy w sumie 73 150 zł.

Testowaliśmy model z silnikiem o pojemności skokowej 1,6 litra w wersji benzynowej. Podczas jazdy po mieście samochód spalił 10,8 l/100 km. Z kolei na trasie auto zużyło 8,8 l/100 km. Na usprawiedliwienie dodajmy jednak, że testy były przeprowadzane zimą, przy dosyć niskich temperaturach.

Fleet manager ma duży wybór wersji silnikowych. Benzynowe mają pojemność skokową: 1,4 l (80 KM), 1,6 l (100 KM, także w opcji z automatyczną skrzynią biegów, 115 KM), 1,8 l (125 KM, jednostka napędzana benzyną, bioetanolem lub mieszanką tych paliw, niedostępna dla opcji czterodrzwiowej), 2,0 l (145 KM, także z aut. skrzynią biegów). Jeśli chodzi o diesla, to koncern proponuje pojemności skokowe: 1,6 l (90 i 109 KM DPF, czyli z filtrem cząstek stałych), 1,8 l (115 KM), 2,0 l (116 KM DPF, aut. skrzynia biegów; 136 KM, także z możliwością DPF i aut. skrzyni biegów).

Gwarancja na Focusa wynosi dwa lata.

Focus to bardzo popularny model flotowy. Jego nowa odsłona może jeszcze wzmocnić pozycję na rynku. Nic dziwnego, bo przecież atutem Forda obok ciekawej gamy samochodów jest też opieka posprzedażna prowadzona.