Dodge Challenger 2009 ma wszystko to, czym współczesny amerykański "muscle - car" imponuje linią, własnościami jezdnymi, potężnymi silnikami i kompletem nowoczesnych technologii.

Wzbogacony o akcenty stylizacji z latświetności – nowy Dodge Challenger R / T Classic 2009 kosztuje w wersji bazowej 34 005 dolarów (rekomendowana cena detaliczna - w tym 725 dolarów koszt dostawy)/ Zamówienia są już przyjmowane przez dealerów Dodge na całym obszarze USA.

- Dodge Challenger R / T Classicto coś więcej niż tylko współczesna "muscle-machine", to nasz hołd dla jednego z najsłynniejszych modeli w dziejach motoryzacji – mówi Don Knott, wiceprezes Chrysler LLC ds. pojazdów osobowych i SRT. Dzięki tradycyjnemu oznakowaniu i podwójnym pasom R / T na burtach oraz legendarnemu silnikowi 5.7 HEMI V-8 nowej i ekonomicznej generacji, Challenger R/T Classic przywraca format słynnego "pony car" z przeszłości.

Wywodzący się z Challengera R/T – model oprócz złowrogiego wyglądu i bogatego wyposażenia – ma także potężny napęd.

Niepowtarzalność charakteru tworzą nawiązujące do wspaniałej przeszłości boczne pasy R / T w kształcie rozszerzającej się litery A, klasyczne logo na błotnikach przednich i krata chłodnicy typu „egg crate” ze znaczkiem, wielkie 20-calowe i chromowane koła z całorocznym ogumieniem "performance", tylny spojler w kolorze nadwozia oraz chromowane drzwiczki wlewu paliwa.

= Dodge Challenger był słynny ze swych osiągów, stąd też Dodge Challenger R/T Classic korzysta z wielu rozwiązań, pozwalających na niczym nieskrepowaną rywalizację na drodze, oferując sprawdzoną jakość wykonania i stopień wyrafinowania zapewniający mu trwałe miejsce w historii ‘pony cars’ marki Dodge – mówi dalej Don Knott.

Legendarny 5,7-litrowy silnik HEMI V-8 mieści się pod długą maską, w którą wbudowano chwyty powietrza służące zwiększeniu chłodzenia komory silnikowej. Aby podwyższyć moc i moment obrotowy – a także kulturę pracy i zredukować zużycie paliwa, najnowszej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w zdwojony układ zmiennych faz rozrządu (VCT) i system podwójnych świec zapłonowych (dwie świece na cylinder).

Dodge Challenger R/T Classicw wersji z sześciostopniową manualną skrzynią przekładniową Tremec wyposażony jest w pistoletowy uchwyt dźwigni zmiany biegów Track Pak, metalowe nakładki na pedały, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z odłączanym systemem kontroli trakcji, wspomaganie ruszania pod górę HSA, tarczowe hamulce klasy wyczynowej na czterech kołach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i przełożenie przekładni głównej 3,92.

Optymalizacji ciśnienia zwrotnego silnika oraz rasowego brzmienia wydechu służy układ wylotowy o charakterystyce wyczynowej, w którym standardowy podpodłogowy tłumik zastąpiono dwoma niskooporowymi rezonatorami. Efekt: napędzany 376-konnym (280 kW) V-8 o momencie obrotowym 556Nm Dodge Challenger R/T Classic może bez problemu przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund.

Dostępna w opcji Challengera R/T Classic pięciostopniowa skrzynia automatyczna z systemem AutoStick pracuje szybko i płynnie. Wysokie przełożenie pierwszego biegu zapewnia wyjątkowo szybkie przyspieszenie, a wysoka kultura pracy przekładni jest zasługą elektronicznego, adaptacyjnego systemu sterowania.

Oferowany w zestawie ze skrzynią automatyczną, nowej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w system zmiennej pojemności czynnej MDS, umożliwiający jazdę w trybie ekonomicznym tylko na czterech cylindrach – albo z mocą 372 KM (277 kW) i momentem 544 Nm – gdy potrzebna jest pełna moc V-8.

Trapezowe kształty wnęk poszycia drzwi i zestawu wskaźników, ciemna podsufitka oraz nachylona, niesymetryczna konsola selektora skrzyni biegów to motywy inspirowane wnętrzem oryginalnego Dodge Challengera. Wspomnieniem z przeszłości jest także cztero-tarczowy zestaw wskaźników z łatwymi do odczytu, białymi tarczami.

Tapicerowane skórą klasy Premium, multi-konturowefotele są wykończone ściegiem krytym i podgrzewane elektrycznie. Wyposażeniem dostępnym w opcji jeststerowana głosowo nawigacja GPS z bieżącą informacją o warunkach ruchu drogowego, działająca w systemie UConnect oraz złącze uniwersalne zewnętrznych urządzeń typu infotainment (UCI).

Dodge Challenger R/T Classic wyróżnia się niespotykaną w innych dwudrzwiowych coupé tylną przestrzenią na głowę (950 mm) i nogi (828 mm). Identyczna jak w samochodzie Dodge Charger i najwyższa w tej klasie pojazdów pojemność bagażnika 0,458 m3 – stanowi o poziomie komfortu i funkcjonalności nowego Challengera.

Dodge Challenger R/T Classic oferowany jest w trzech nowych kolorach nadwozia – czarnym Brilliant Black Cristal, srebrnym Bright Silver Metallic i białym Stone White oraz tradycyjnych – pomarańczowym HEMI Orange, czerwonym TorRed i błękitnym B5 Blue. Zamówienia na dostawę samochodów Dodge Challenger R/T Classic można składać u dealerów Dodge na całym obszarze Ameryki Północnej.

Produkcja

Produkcja samochodów Dodge Challenger R/T Classic odbywać się będzie w kanadyjskiej fabryce Chryslera Brampton Assembly Plant (prowincja Ontario).

Jej rozpoczęcie planowane jest od lutego 2009 roku na tej samej linii montażowej, z której wyjeżdżają samochody Dodge Charger oraz Chrysler 300C.

Zupełnie nowy, ale i... stary

Nowy Dodge Challenger mieści wygodnie pięć osób w nadwoziu typu coupé, opartym na sprawdzonej platformie tylnonapędowej.

Oferowany w trzech modelach z dwoma legendarnymi silnikami HEMI, posiadaponad 25 elementów bezpieczeństwa oraz bogate wyposażenie luksusowe – w tym opcję sterowanej głosowo nawigacji GPS UConnect z bieżącą informacją o warunkach ruchu drogowego.

Nawiązujące do słynnego pierwowzoru akcenty stylistyczne sprawiają, że jest to bardzo nowy, ale i stary, klasyczny samochód...