Wśród zaproszonych gości nie zabrakło przedstawicieli zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team. Obecny był Tomasz Kuchar, zabrakło natomiast Daniela Dymurskiego. Jego nieobecność była jednak w pełni usprawiedliwiona – kilka dni wcześniej pilot załogi Peugeot został szczęśliwym ojcem i zatrzymały go w domu nowe obowiązki...

Podczas ceremonii rozdania było jak zwykle bardzo uroczyście: szarfy i puchary wręczali przedstawiciele Polskiego Związku Motorowego oraz Głównej Komisji Sportu Samochodowego.

Tomasz Kuchar stanął najpierw na najwyższym stopniu podium, odbierając szarfy dla siebie i Daniela za zdobycie tytułu Mistrza Polski w klasie Super 2000. Potem zajął miejsce oznaczone numerem „2” – załoga Peugeot Sport Polska Rally Team wywalczyła wicemistrzostwo kraju w klasyfikacji generalnej, ulegając rywalom jednym punktem.

Dyrektor Serwisu i Części Zamiennych, Tadeusz Mączyński zbierał oklaski za zdobycie przez firmę Peugeot Mistrzostwa Polski wśród Producentów, a Andrzej Nosiński – odebrał szarfę dla Peugeot Sport Polska Rally Team za wywalczenie wicemistrzostwa kraju wśród Zespołów Sponsorskich.

Podczas Gali Mistrzów wywiadu udzieliła Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska.

• Spotykamy się na uroczystości zakończenia rajdowego sezonu 2009 w radosnym dla Peugeot Polska nastroju. Dwa tytuły Mistrzów Polski, dwa tytuły wicemistrzowskie – to chyba dobry wynik...

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznych rezultatów. Mimo że Tomkowi Kucharowi nie udało się zdobyć upragnionego tytułu Mistrza Polski, przez cały sezon walka na odcinkach była bardzo wyrównana, a losy mistrzostwa rozstrzygały się przecież podczas ostatniego rajdu. To była przegrana w sportowej walce, w tak wielkim stylu, że naszym zawodnikom należą się wyrazy głębokiego uznania.

• Tomasz Kuchar okazał się pierwszym polskim kierowcą, który w ostatnich trzech latach potrafił nawiązać równorzędną rywalizację z Bryanem Bouffierem. Widać było na odcinkach specjalnych, że ma wielu dopingujących go fanów...

- Odkąd pamiętam, Tomek miał zawsze liczne rzesze wiernych fanów. Jest osobą bardzo lubianą, otwartą i bezpośrednią. Tegoroczne zmagania na odcinkach specjalnych i jego wyrównana walka z Bryanem z pewnością przysporzyły mu wielu nowych sympatyków. To był w końcu pierwszy od wielu lat tak emocjonujący sezon, a Tomek był jednym z jego głównych bohaterów!

• Wspólnym przedsięwzięciem jest też Akademia Bezpiecznej Jazdy...

- Założona przez Tomka Kuchara Akademia Bezpiecznej Jazdy to idealna odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku. Samochodów jest na naszych drogach coraz więcej, są coraz szybsze, ale też bardziej skomplikowane. Zajęcia w Akademii pozwalają z jednej strony poznać zachowanie samochodu w rozmaitych sytuacjach, które mogą się pojawić na drodze, a jednocześnie pokazują, jak wiele podstawowych błędów popełniają kierowcy, najczęściej zupełnie nie zdając sobie z tego sprawy. Nowym trendem jest tzw. Eco Driving czyli styl jazdy ograniczający koszty eksploatacji samochodu, głównie poprzez obniżenie zużycie paliwa, a tym samym emisji szkodliwych substancji do środowiska. Partnerska współpraca z Akademią to kolejny obszar wspólnych działań Peugeot Polska i Tomka Kuchara który jest również „twarzą” naszego nowego modelu Peugeot 207.

• Podczas Rajdu Orlen zaprezentowany został nowy model – 207 RC Rallye, a przyjazd - na zaproszenie Peugeot Polska - tej klasy kierowcy, co Nicolas Vouilloz stał się dużym wydarzeniem w środowisku. Czy zobaczymy ten samochód w polskich rajdach?

- Bardzo byśmy chcieli, żeby Peugeot 207 RC Rallye pojawił się na naszych rajdowych trasach. Wszystko jednak zależy od realnego zainteresowania tym modelem przez kierowców RSMP i ich odpowiedzi na przygotowaną przez Peugeot Polska ofertę. To prawda, że podczas Rajdu Orlen samochód wzbudził sporo emocji, a fakt, że za jego kierownicą zasiadł były Mistrz prestiżowego cyklu IRC, stanowił nie lada gratkę dla kibiców zgromadzonych na odcinkach specjalnych. Jest jednak zbyt wcześnie, aby mówić o konkretnych planach związanych z pojawieniem się tego auta w RSMP w przyszłym sezonie.

•Odejdźmy na chwilę od sportu – rok 2009 był bardzo trudny dla rynku motoryzacyjnego na świecie i w Polsce. Jak ocenia Pani wyniki Peugeot Polska w minionych dwunastu miesiącach...

- Rok 2009 był bardzo trudny dla całego sektora motoryzacyjnego. Zaistniało wiele niekorzystnych czynników, które miały znaczący wpływ na wyniki sprzedaży w Polsce. Wysoki kurs euro w stosunku do złotówki negatywnie odbił się na rentowności sprzedaży. Trudniejszy niż w poprzednich latach dostęp do kredytów zmusił wielu potencjalnych klientów do odłożenia zakupu nowego samochodu na przyszłość lub wręcz rezygnacji z niego. Niepewność jeśli chodzi o przepisy dotyczące możliwości odliczania podatku VAT wpłynęła na decyzje zakupowe firm, a zjawisko reeksportu aut, głównie do Niemiec, w znaczący sposób zaburzyło rzeczywisty obraz polskiego rynku samochodowego.

• Jakie są prognozy na rok 2010?

- Na pewno nie będzie to łatwy rok. Przewidujemy, że wielkość rynku w Polsce będzie podobna, jak miało to miejsce w roku 2009, a więc nieznacznie przekraczająca 300 000 nowych aut. Mam tu na myśli rzeczywistą liczbę zarejestrowanych w kraju pojazdów, a więc bez uwzględnienia reeksportu, którego skala powinna w 2010 roku ulec znaczącemu zmniejszeniu.

• Pewnie za wcześnie jest jeszcze mówić na temat sportowych planów na 2010 rok, ale...

- Biorąc pod uwagę, w jak szerokim zakresie współpracujemy w tej chwili z Tomkiem Kucharem, chcielibyśmy, aby to właśnie on ponownie zasiadł za kierownicą naszego Peugeot 207 Super 2000, aby walczyć o tytuł Mistrza Polski. Wszystko jednak zależy od kwestii budżetowych, których zamknięcie jest kluczowe do podjęcia decyzji o startach w Rajdowych Mistrzostwach Polski w 2010 roku.

• Czego życzyć firmie Peugeot Polska u progu Nowego Roku?

- Lista życzeń mogłaby być bardzo długa, ale wymienię tylko kilka z nich: na pewno samych zadowolonych klientów, ożywienia rynku motoryzacyjnego oraz oczywiście tytułu Mistrzów Polski w RSMP 2010!

• Niech się więc to wszystko spełni!