Po naradzie rodzinnej zapadła decyzja o zakupie gokarta. Jazdę doskonalił w samotności, ponieważ ze względu na wiek nie mógł jeszcze wystartować w zawodach najmłodszych. W pierwszych 3 latach startów, po ukończeniu wymaganego regulaminem 10. roku życia zdobył aż sześć tytułów kartingowego mistrza kraju. Dalszym etapem były starty poza granicami Polski. Najlepsi jeździli wówczas we Włoszech i do nich dołączył Robert. Okazał się utalentowanym zawodnikiem i szybko stał się członkiem ekipy fabrycznej. W 1998 roku jako pierwszy w historii cudzoziemiec zdobył kartingowe mistrzostwo Włoch oraz finiszował na drugiej pozycji w ME.Rok później do kolekcji tytułów doszedł także identyczny sukces w Niemczech. Wygrał Monaco Kart Cup, Margutti Trophy, Elf Masters. Ukoronowaniem startów kartingowych były czwarte pozycje w ME i MŚ (2000 r.). Polak w programie rozwojowym RenaultPo zaliczeniu pierwszych testów w Formule Renault 2000 w 2001 r. rozpoczął kolejny etap w swojej karierze, jaką były starty w wyścigach, oraz znalazł się w programie rozwojowym Renault - RDD. W drugim sezonie startów wygrał cztery wyścigi i zdobył tytuł wicemistrza Włoch. Na zakończenie sezonu odniósł też spektakularne zwycięstwo na słynnym, brazylijskim torze Interlagos. Błyskotliwą karierę młodego Polaka mógł przerwać wypadek samochodowy. Robert, który jechał jako pasażer, doznał skomplikowanego złamania ręki. Dla każdego kierowcy mogło to oznaczać koniec kariery.Wyjątkowo szybka rehabilitacja i już 5 tygodni po tragicznym w skutkach zdarzeniu Robert z 18 śrubami w ramieniu zameldował się na torze Norisring. Debiut w wyścigu Formuły 3 przeszedł wszelkie oczekiwania i zakończył się zwycięstwem kierowcy prowadzącego bolid właściwie jedną ręką. Ten wyczyn kibice nagrodzili brawami na stojąco. Dwuletnia przygoda z Formułą 3 w zespołach Prema Powerteam i Muecke Mercedes zakończyła się uzyskaniem 12 i 7 miejsca w klasyfikacji generalnej. Kolejnym etapem była World Series by Renault (Formuła 3,5). Już podczas debiutanckiego startu Robert wygrał drugi wyścig na torze w Zolder. W tym sezonie tryumfował jeszcze trzykrotnie, by ostatecznie zapewnić sobie mistrzostwo. W nagrodę za to zwycięstwo zaproszony został na pierwsze jednodniowe testy w bolidzie Formuły 1 zespołu Renault F1 Team. Pierwsze przymiarki do przyszłych startów w wyścigach Grand Prix odbyły się na hiszpańskim torze Circuit de Catalunya w Barcelonie.Nadeszła propozycja marzenieObserwowany przez łowców talentów Formuły 1 Polak zaprezentował się nieoczekiwanie dobrze. Ostatecznie propozycja marzenie nadeszła nieoczekiwanie z rozwojowego teamu BMW Sauber. W wyniku podpisanego 20 grudnia 2005 r. kontraktu Robert dołączył do teamu Formuły 1 jako kierowca testowy. Warto podkreślić, że w ten sposób stał się pierwszym od lat kierowcą, który do tej elitarnej grupy dostał się bez wsparcia wielkich sponsorów! Już przy kolejnej okazji potwierdził swój niekwestionowany talent i podczas inauguracyjnej, piątkowej sesji treningowej przed Grand Prix Bahrajnu 10 marca 2006 r. uzyskał najlepszy czas, wyprzedzając największe gwiazdy międzynarodowego cyrku Formuły 1. Nadzieje i apetyty rosły w miarę odbywania się kolejnych treningów. Do czasu swojego debiutu na torze Hungaroring w charakterze pełnoprawnego kierowcy Formuły 1 polski debiutant aż sześciokrotnie był najszybszy w oficjalnych testach. Szefowie zespołu bacznie obserwowali poczynania młodego Polaka. Cenią nie tylko jego niekwestionowane umiejętności, ale przede wszystkim konsekwentne dążenie do celu. Jest uparty, a przy tym bardzo opanowany. Ma świadomość, że wyścig to nie tylko jedno czy dwa feralne okrążenia. To kilkadziesiąt okrążeń, które pokona ten, kto popełni najmniej błędów i będzie szanował swój bolid. Te umiejętności Robert potwierdził już podczas swojego pierwszego startu w pełnym wyścigu, gdzie aby dotrzeć do linii mety, pokonał dystans 306,663 km. Historia kariery1995-1997: starty w mistrzostwach Polski (karting) - sześć tytułów mistrza Polski1998: starty w międzynarodowych mistrzostwach Włoch oraz mistrzostwach Europy (karting) - tytuł międzynarodowego mistrza Włoch- tytuł wicemistrza Europy- zwycięzca prestiżowego Monaco Kart Cup1999: starty w międzynarodowych mistrzostwach Włoch i Niemiec (karting) - zwycięzca Margutti Trophy - zwycięzca Monaco Kart Cup - tytuł międzynarodowego mistrza Włoch- tytuł międzynarodowego mistrza Niemiec- zwycięzca wyścigu Elf Masters- piąte miejsce w mistrzostwach Europy2000: starty w mistrzostwach Europy i mistrzostwach świata (karting)- czwarte miejsce w mistrzostwach Europy- czwarte miejsce w mistrzostwach świata2001: Formuła Renault 2000 - podpisanie kontraktu ze stajnią Renault F1 (udział w programie rozwojowym kierowców Renault - RDD)- pierwsze pole position w wyścigach samochodowych2002: starty we włoskiej i europejskiej serii Formuły Renault 2000 - tytuł wicemistrza Włoch Formuły Renault 2000 i cztery zwycięstwa- pole position i zwycięstwo na torze Formuły 1 - Interlagos w gościnnym starcie w mistrzostwach Brazylii Formuły Renault2003: starty w F3 Euro Series w zespole Prema Powerteam - zwycięstwo podczas debiutu w Formule 3 na torze Norisring- zwycięstwo w wyścigu F3 Sardinia Master2004: starty w F3 Euro Series (Formuła 3) w zespole Muecke Mercedes- drugie miejsce w Macau Formuła 3 Grand Prix (w zespole Manor Motorsport, pole position i rekord toru)- nieoficjalne wicemistrzostwo świata Formuły 32005: starty w World Series by Renault (Formuła Renault 3.5), testy i kontrakt w Formule 1- cztery zwycięstwa (Zolder, Bilbao, Oschersleben x2)- mistrz World Series by Renault - drugie miejsce w Macau Formuła 3 Grand Prix - nieoficjalne wicemistrzostwo świata Formuły 3- 1 grudnia 2005 r. - testy w Renault F1Team (nagroda za zwycięstwo w WSbR) na torze Circuit de Catalunya w Barcelonie- 20 grudnia 2005 r. - podpisanie kontraktu z zespołem BMW Sauber F1 Team2006: testy i treningi przed Grand Prix Formuły 1, udział w wyścigu Grand Prix Węgier Formuły 1 - 25 stycznia 2006 r. - pierwsze testy w teamie BMW Sauber F1 Team na torze Circuit de Catalunya- 10 marca 2006 r. - pierwsza sesja treningowa przed GP Bahrajnu, pierwszy czas w pierwszej sesji treningowej- 6 sierpnia 2006 r. - debiut na torze Hungaroring w Budapeszcie9 lat temu na HungaroringunPrzyjechałem na Hungaroring w 1997 r. z mamą autobusem z Krakowa, w zbiorowej wycieczce do Budapesztu. Kupiliśmy bilety na wyścig i siedzieliśmy na trybunach przy zakręcie, którego już zresztą nie ma, przy wyjściu na ostatnią prostą. Mama usiadła dalej od toru, bo był straszny hałas, ale ja chciałem usiąść jak najbliżej. I siedziałem w pierwszym rzędzie. Hałas mi w ogóle nie przeszkadzał. Widziałem, jak Damon Hill prowadził przez prawie cały wyścig, a na dwa okrążenia przed końcem zepsuł mu się samochód. To było pierwsze i ostatnie Grand Prix, na którym byłem jako widz. Powtarzałem wszystkim: nie chcę oglądać wyścigów i następnym razem pojawię się na Grand Prix już jako kierowca. Miałem wówczas 12 lat, tamten wyścig wygrał Jacques Villeneuve.Wrażenia po pierwszym wyścigu GPCieszę się, że udało mi się nawiązać równorzędną walkę z utytułowanymi rywalami. Dyskwalifikacja jest frustrująca, ale jestem zadowolony z udanego występu i mam nadzieję, że czeka mnie jeszcze wiele emocji w Formule 1. Dobrze wyszedł mi start. Później miałem kłopoty związane z warunkami na torze - nie mam dużego doświadczenia z systemem kontroli trakcji i innymi ustawieniami. Na drugim okrążeniu zrobiłem błąd na szykanie i obróciło mnie. Później kolejny błąd i uderzyłem w barierki.Rezultat jest dobry, ale moja jazda - nie. Popełniałem zbyt wiele błędów.
Droga do krainy marzeń
Gdy miał 4 lata, otrzymał w prezencie od rodziców miniaturkę samochodu napędzanego silnikiem spalinowym. Robert już od pierwszych chwil za kierownicą dziecinnego bolidu potrafił zaimponować swoim rówieśnikom.
Auto Świat
Droga do krainy marzeń