Zmiany wprowadzone w decyzji środowiskowej nie mają jednak wpływu na przyszły przebieg drogi, a dotyczą głównie okresu przeprowadzanych robót. Zmianom uległy m.in. lokalizacja zaplecza budowy, przeprowadzenie wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, kontrola obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenie drzew w rejonie budowy, wykonanie szczelnego ogrodzenia na całej długości drogi, a także monitoring przejść dla średnich i dużych zwierząt przez pięć lat od momentu oddania drogi do użytku. GDDKiA musi także przez 12 miesięcy od oddania drogi do użytku badać poziom hałasu.
Przeczytaj też:
Decyzja środowiskowa oznacza, że drogowcy będą teraz pozyskiwać finansowanie na budowę. Przygotowywana jest dokumentacja do przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji. Na razie nie jest znany harmonogram prac.
Droga S7 - jak będzie biegła trasa?
Odcinek ułatwi dojazd do stolicy od północy. Będzie on miał w większości trzy pasy ruchu, a w niektórych miejscach nawet cztery. Odcinek na Bemowie i Bielanach będzie przechodził dwoma tunelami o długości 1000 i 1100 m. Po wyjściu z tuneli wzniesie się nad drogą S8.
Dalsza część materiału pod podcastem
Trasa na początku swojego biegu będzie przechodziła po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym, następnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego do węzła Wólka Węglowa. Później droga poprowadzi przez tunele i wyjdzie nad trasę S8.
Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.
Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).