Zmiany wprowadzone w decyzji środowiskowej nie mają jednak wpływu na przyszły przebieg drogi, a dotyczą głównie okresu przeprowadzanych robót. Zmianom uległy m.in. lokalizacja zaplecza budowy, przeprowadzenie wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, kontrola obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenie drzew w rejonie budowy, wykonanie szczelnego ogrodzenia na całej długości drogi, a także monitoring przejść dla średnich i dużych zwierząt przez pięć lat od momentu oddania drogi do użytku. GDDKiA musi także przez 12 miesięcy od oddania drogi do użytku badać poziom hałasu.

Decyzja środowiskowa oznacza, że drogowcy będą teraz pozyskiwać finansowanie na budowę. Przygotowywana jest dokumentacja do przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji. Na razie nie jest znany harmonogram prac.

Droga S7 - jak będzie biegła trasa?

Odcinek ułatwi dojazd do stolicy od północy. Będzie on miał w większości trzy pasy ruchu, a w niektórych miejscach nawet cztery. Odcinek na Bemowie i Bielanach będzie przechodził dwoma tunelami o długości 1000 i 1100 m. Po wyjściu z tuneli wzniesie się nad drogą S8.

Dalsza część materiału pod podcastem

Trasa na początku swojego biegu będzie przechodziła po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym, następnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego do węzła Wólka Węglowa. Później droga poprowadzi przez tunele i wyjdzie nad trasę S8.

 Foto: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).

Ładowanie formularza...