Cadillac pełni w ramach koncernu General Motors rolę luksusowej marki, która w Ameryce jest bardzo dobrze odbierana i już od kilku lat stara się zdobyć odpowiednią pozycję również w Europie. Nową linię stylistyczną Cadillaca, która miała przyciągnąć młodszych klientów, wprowadzono w roku 2001. Pierwszym modelem był sedan klasy wyższej średniej CTS, który właśnie przechodzi reinkarnację. Podstawowa linia stylistyczna pozostała, jednak samochód zyskał na agresywności i dynamizmie. Niektórym masywny przód może wydawać się za bardzo kiczowaty, ale pewność siebie i ostentacja na pewno zapewnią wielu adoratorów. Technicy nie chcieli, aby właściwości jezdne Cadillaca CTS nawiązywały do tradycji „miękkich” samochodów amerykańskich. Z tego powodu nowe podwozie z większym o 50 mm rozstawem kół dostrajano na niemieckim torze Nürburgring. Podstawową jednostką jest nowy 6-cylindrowy silnik 3,6 l w układzie V, który oferuje 300 KM i będzie dostępny zarówno z 6-biegowym automatem, jak i z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Silnik V6 2,8 l o mocy 210 KM będzie montowany w wersjach z napędem na tylną oś przeznaczonych na eksport. Standardowo CTS otrzyma 17-calowe koła, za dopłatą można otrzymać koła 18-calowe. W przyszłości ma się pojawić także coupe i kombi; w przeciągu następujących 12 miesięcy obie wersje zaprezentują się w wersjach studyjnych podczas któregoś z amerykańskich salonów samochodowych. Oczekuje się także wersje z napędem na cztery koła. Cadillac nie zapomina też o sportowej odmianie CTS-V, która otrzyma silnik V8 o mocy 500-600 KM.
Drugie wcielenie Cadillaca CTS
Luksusowa marka koncernu GM zaprezentowała w Detroit następcę modelu CTS.