Po tym jak austriackie KTM zaprezentowało doskonałego następcę modelu SM 950 pojawili się dwaj konkurenci w postaci BMW HP2 Megamoto i Ducati Hypermotard. Szwajcarski producent motocykli Roland Duss zorientował się, że ta klasa staje się coraz popularniejsza i już w roku 2004 zaprezentował koncepcyjnego motarda. Po trzech latach prezentuje się wersja seryjna.
Premiera Duss Supermoto V2 prawdopodobnie odbędzie się podczas szwajcarskich targów motocyklowych Swiss Moto 2008. Jak wskazuje nazwa, motocykl będzie napędzany widlastym 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 993 cm3. Jednostka z cylindrami rozwartymi pod kątem prostym oferuje 88 kW (120 KM) przy 7500 obr./min, czyli o ok. 20 KM więcej od konkurencji.
Moc przekazywana jest na tylne koło za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni i paska zębatego. W kombinacji z masą netto 145 kg można się spodziewać, że motocykl będzie niezłą bestią. W pełni regulowane zawieszenie dostarczyła firma Öhlins: z przodu widelec upside-down o średnicy rur 43 mm, z tyłu 1-ramienny wahacz z centralnym amortyzatorem. Podstawą dobrego motocykla są również wydajne hamulce, w tym wypadku firmy Brembo z jedną tarczą o średnicy 320 mm i promieniowymi zaciskami z przodu i jedną mniejszą tarczą z tyłu.