Niemiecki Opel stawia u następcy popularnego modelu Vectra na nowoczesną technikę i nowe technologie. Główny akcent kładziono na oświetlenie auta. Kombinacja diod i bi-ksenonowych reflektorów sterowana będzie nowoczesną elektroniką, tak więc dostępnych będzie aż dziewięć trybów oświetlenia.
1. Światła do eksploatacji miejskiej – szerszy symetryczny promień światła, który świeci jednak na krótkie odległości. Lepiej oświetlane jest pobocze, tak by kierowca mógł wcześniej zauważyć pieszego. Ten tryb aktywowany jest przez komputer, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h.
2. Oświetlenie drogi dla pieszych – przy prędkościach między 5-30 km/h Opel oferuje specjalny tryb oświetlenia przeznaczony do miejsc, w których kierowca musi naprawdę uważać na to, co dzieje się wokół niego. Tak więc kierowca będzie mógł łatwiej zauważyć dzieci bawiące się na osiedlach czy miejsca z ograniczeniem ruchu. Kąt świecenia poszerza się w tym trybie o osiem stopni na obu stronach.
3. Światło na drogi krajowe – w odróżnieniu od świateł mijania oferują szerszy promień światła po obu stronach. Poszerzony promień światła pozwoli szybciej zauważyć np. sarny na poboczu. Ten tryb aktywuje się przy prędkościach 50-100 km/h, widoczność wynosi ok. 70 metrów.
4. Światła na autostradę – od 100 km/h czujnik wykrywający skręcanie samochodu jest w stanie wykryć, czy auto porusza się po autostradzie. W tym wypadku aktywuje się czwarty tryb. Intensywność promienia światła zwiększa się, a widoczność wydłuża się do 140 metrów. Kierowca ma nieco szerszy kąt widzenia na lewej stronie jezdni.
5. Światła na złą pogodę - jeśli czujnik deszczu zgłasza przekroczenie pewnej ilości dopadającej wody lub śniegu, włączają się światła na złą pogodę. Świecą one asymetrycznie – prawa lampa świeci nieco więcej (zamiast 35 moc wzrasta do 38 Wattów), by lepiej oświetlać pobocze, zaś moc lewej lampy spada do 32 Wattów, tak by samochód nie oślepiał nadjeżdżających kierowców.
6. Światła długie - moc obu reflektorów bi-ksenonowych wzrasta z 35 do 38 Wattów. Jezdnia oświetlana jest symetrycznie na dużą odległość i pod wielkim kątem.
7. Tryb automatycznego włączania i wyłączania świateł długich - podczas nocnej jazdy kamera inteligentnego systemu umie wykryć zbliżający się pojazd i w odpowiednim momencie zmniejszyć promień światła tak, by nie oślepiać pozostałych kierowców.
8. Dynamiczne oświetlenie zakrętu - umożliwia wychylić promień obu reflektorów o 15 stopni. Kąt oświetlenia zależny jest od promienia zakrętu i prędkości przejazdu. Kierowca będzie miał zarazem możliwość przełączenia do trybu sportowego, w którym system reaguje szybciej i lepiej odpowiada dynamicznemu stylowi jazdy.
Statyczne oświetlenie zakrętu - w sytuacji, gdy samochód zjeżdża na nieoświetloną boczną drogę prędkością 40 i mniej kilometrów, samochód aktywuje dziewiąty tryb oświetlenia, w którym reflektor jest w stanie świecić aż 90 stopni w prawo lub w lewo, w zależności od tego, w którym kierunku podąża samochód. Ten tryb działa także na biegu wstecznym. Po dokończeniu manewru reflektor przechodzi z powrotem do jednego z powyższych trybów pracy.
Opel chce pokazać, jak ważne za kierownicą jest widzieć. I nie jest to zależne wyłącznie od reflektorów. Wielu kierowców, którzy cierpią na lekką wadę oczu, nie nosi okularów. Zdrowe oko może przeczytać drogowskaz z odległości ok. 100 metrów, jednak już krótkowzroczność wymagająca 1 dioptrię sprawia, że tablica może być czytelna dopiero z 25 metrów (w zależności od warunków świetlnych).