System e-TOLL przestał działać, a dokładnie nie działa aplikacja mobilna e-TOLL PL zainstalowana na urządzeniach z systemem Android. Informację tę potwierdziła Justyna Pasieczyńska, rzecznik prasowy szefa Krajowej Administracji Skarbowej (KAS), która w rozmowie przyznała, że do KAS docierają sygnały o problemach z działaniem aplikacji na autostradzie A4.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Informację o awarii systemu podał serwis rmf24.pl, który twierdzi, że awaria dotyczy aplikacji na smartfonach używanych przez kierowców ciężarówek i że dotyczy wszystkich dróg w Polsce. Jeden ze słuchaczy, który zadzwonił na Gorącą Linię RMF FM przekazał, że kontaktował się z infolinią. Od pracującej tam pani usłyszał, że przejazd należy opłacić przez stronę internetową.

Tymczasem Pasieczyńska potwierdziła, że awaria jest po stronie KAS i że kierowcy nie będą obciążani za przejazd do czasu usunięcia usterki. Mimo to rzecznik KAS apeluje, żeby mimo pojawiających się w aplikacji komunikatów o błędach, użytkownicy kontynuowali i realizowali przejazdy na "dotychczasowych zasadach, tj. z włączoną aplikacją i rozpoczętym przejazdem".

Równocześnie rzecznik KAS przekazała, że awaria "nie dotyczy urządzeń pokładowych (OBU), Zewnętrznych Systemów Lokalizacyjnych (ZSL) oraz aplikacji e-TOLL PL zainstalowanych na urządzeniach wykorzystujących system operacyjny iOS".

Ładowanie formularza...