Dzięki połączeniu rewolucyjnej technologii „Active Cornergrip” oraz wyścigowej mieszanki bieżnika, Eagle F1Asymmetric ustala nowe standardy w segmencie Ultra High Performance.

Zastosowane po raz pierwszy w konstrukcji opony dodatkowe wzmocnienie aramidowe po wewnętrznej stronie jej boku optymalizuje zachowanie opony na zakrętach.

Skład mieszanki bieżnika – wzorowany na oponach wyścigowych – zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że nowa opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric jest idealnym rozwiązaniem dla wymagających kierowców, którzy nie chcą rezygnować z dynamicznej, a równocześnie bezpiecznej jazdy nawet podczas złej pogody.

„Dwa lata temu Goodyear postanowił stworzyć oponę dla prędkości sięgających 300 km/h, która wyznaczy nowe standardy, jeśli chodzi o zachowanie w zakrętach zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Kierowcy oczekują od opon bezpieczeństwa, komfortu oraz wysokich osiągów. Chcą, żeby ich samochody trzymały się drogi jak samochody wyścigowe. Nowa opona Eagle F1 Asymmetric spełnia te wysokie wymagania” – powiedziała Dominika Kraśko, Dyrektor Marketingu Grupy Goodyear w Polsce.

Nowa Eagle F1 Asymmetric jest następczynią obsypanej nagrodami opony Goodyeara Eagle F1 GS-D3, potocznie zwanej „F Jedynką”, która przez wiele lat biła na głowę konkurencję w wielu testach przeprowadzanych przez pisma i organizacje motoryzacyjne Europy. Eagle F1 zdobywała nagrody oraz otrzymywała rekomendacje od tak prestiżowych magazynów, jak „ADAC motorwelt”, „Auto Bild”, „Auto Motor i Sport”, „Autocar”, „Stiftung Warentest”, „mot”, „Sport Auto”, „Evo”, czy „Powercar”.

Eagle F1 na długo ustaliła standardy dla kierowców jeżdżących samochodami takich marek, jak BMW Mercedes, Audi, Porsche i Ferrari, ale jej następczyni – Eagle F1 Asymmetric te standardy jeszcze podnosi.

Ulepszone prowadzenie i optymalne zachowanie na szosie

Środkowe żebro bieżnika zapewnia większą stabilność przy dużych prędkościach. Szerokie, solidne bloki bieżnika po stronie zewnętrznej dają maksymalne trzymanie w zakrętach.

Pewne skręcanie

Dzięki zastosowaniu technologii „Active Cornergrip”, kontakt Eagle F1 Asymmetric z nawierzchnią po stronie wewnętrznej - w przypadku jazdy po łuku - jest większy niż w oponie Eagle F1 GS-D3. Kiedy samochód pokonuje zakręt, strefa kontaktu opony z nawierzchnią poddawana jest działaniu dużych sił. Wtedy większy nacisk wywierany jest na zewnętrzny bark opony. Z kolei, wewnętrzna część bieżnika jest mniej obciążona. Goodyearowi udało się ograniczyć tendencję do powstawania ekstremalnych sił znoszących na zewnętrz opony. Środek ciężkości jest utrzymywany maksymalnie jak najbliżej środka bieżnika, który zapewnia większą przyczepność po stronie wewnętrznej opony. Testy pokazały, że opona Eagle F1 Asymmetric ma o wiele większą powierzchnię styku z nawierzchnią niż konkurencyjne opony oraz bardziej równomierny rozkład ciśnienia wzdłuż całego śladu.

Lepsze trzymanie na mokrej nawierzchni

Przeprowadzone przez Goodyeara badania rynku wykazują, że bezpieczna jazda na wilgotnej nawierzchni to jeden z priorytetów dla wielu kierowców. Technologia „Active Cornergrip” ma swój udział także w skuteczniejszym odprowadzaniu wody, a to zwiększa możliwości manewrowania na mokrej drodze. Głębokie rowki w centrum bieżnika skutecznie odprowadzają wodę, a kanały po jego wewnętrznej stronie dodatkowo usuwają wodę spod strefy kontaktu z nawierzchnią. Rowki odprowadzające wodę po wewnętrznej stronie opony, są wspomagane przez ciśnienie dociskające. Ciśnienie to powoduje, że woda spod opony jest rozpraszana na boki.

Rozmiary

Prawie wszystkie rozmiary Goodyear Eagle F1 Asymmetric zostały zaprojektowane w wersjach dla podwyższonego obciążenia, aby pasowały do większości nowoczesnych samochodów wyższej klasy. Opona dostępna jest w 24 rozmiarach, od 17 do 21 cali.