Pojazd wodno-lądowy firmy EDAG bazuje na koncepcji katamaranu, który umożliwia zachowanie doskonałej stabilności przy małej głębokości zanurzenia, co umożliwia mu poruszanie się również na płytkich wodach.
Na wodzie łódka napędzana jest w klasyczny sposób, czyli małą śrubą napędową. Przy wjechaniu na mieliznę po prostu opuści się koła, które kryją się w pontonie. Dużym atutem jest możliwość opuścić koła również w trybie „łódka” – z kołami można w ten sposób penetrować nieznane wody bez obaw o utknięcie na mieliźnie. Łódka zarówno na wodzie, jak i na lądzie steruje się z tego samego miejsca, które przypomina quad.
Pojazd o długości 5,2 m, szerokości 2,45 m, który pojmie aż 10 osób, waży bez załogi 910 kg.
Niemiecka premiera odbyła się już 5 maja br. na jeziorze Edersee. Światowa premiera pojazdu wodno-lądowego firmy EDAG odbędzie się podczas tegorocznych targów Rettmobil w niemieckiej Fuldzie, które są największą wystawą techniki ratowniczej.
Po prezentacji pojazd zostanie przekazany DLRG (Niemieckie Stowarzyszenie Ratowników), które przeprowadzi odpowiednie testy, po czym zacznie wykorzystywać pojazd podczas akcji ratunkowych.
Galeria zdjęć
EDAG opracował łódkę mogącą jeździć także po lądzie
EDAG opracował łódkę mogącą jeździć także po lądzie
EDAG opracował łódkę mogącą jeździć także po lądzie
EDAG opracował łódkę mogącą jeździć także po lądzie