Czwarta generacja pojazdu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi jest kulminacją ponad 10 lat prac firmy GM nad tą technologią. Koncern za cel stawia sobie postępującą elektryfikację samochodów oferowanych na całym świecie. HydroGen4 cechuje się poprawionymi właściwościami jezdnymi, wytrzymałością oraz codzienną użytecznością. Ta generacja HydroGena, w przeciwieństwie do poprzedniej, zapewnia możliwość uruchomienia i podróżowania w temperaturach poniżej zera.

Na świecie już ponad 100 sztuk tego niezwykłego pojazdu testowanych jest na drogach USA, Japonii, Korei, Chin oraz teraz także Niemiec.

W Stanach ponad 100 tys. osób zgłosiło chęć wzięcia udziału w akcji. Do tej pory prawie 3,5 tys. z nich prowadziło nowego Opla, a 30 rodzin używało go do codziennych czynności przez okres 3 miesięcy. Pojazdy te przejechały ponad 700 tys. kilometrów. Dane uzyskane z testów pozwalają producentowi nie tylko wdrażać kolejne ulepszenia techniczne, ale pokazują także opinie potencjalnych przyszłych użytkowników.

Każdy pojazd wyposażony jest w łączność bezprzewodową, za pośrednictwem której wszystkie parametry jazdy przesyłane są natychmiast do centrali firmy. Serwis testowanych aut zapewniony jest u wybranych dilerów Opla.

HydroGen4 używa 440 pojedynczych ogniw, które produkują elektryczność z łączenia wodoru z tlenem z powietrza. Produktem takiej reakcji jest jedynie para wodna, bez żadnych toksycznych dla środowiska spalin. Akumulatory pozwalają na napędzanie 73-kilowatowego (99 KM) silnika. Przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h następuje po 12 sekundach, a maksymalna prędkość to 160 km/h.

Charakterystyczny dla elektrycznych silników maksymalny moment obrotowy, dostępny w całym zakresie obrotów, zapewnia doskonałe przyspieszanie od początku do końca skali prędkościomierza. Dodatkowo, w samochodzie zamontowany został akumulator pomocniczy o pojemności 1,8 kWh, który magazynuje energię powstającą podczas hamowania.

Trzy zbiorniki na wodór, zbudowane z włókna węglowego, pomieścić mogą 4,2 kg paliwa pod ciśnieniem 700 barów, co wystarcza na przejechanie 320 km po zatankowaniu do pełna. Wysoki poziom bezpieczeństwa porównywalny jest z klasycznymi samochodami, a szczególną troską projektantów objęty został system magazynowania i spalania wodoru.