Prezentowany za oceanem model Fit EV skrywa koncepcję napędu elektrycznego, w który w Europie zostanie wyposażona Honda Jazz. Wyjaśniamy, że chodzi o ten sam samochód – po prostu Jazz w USA i Japonii nosi oznaczenie Fit.
Hondę Fit EV wyposażono w litowo-jonowe akumulatory oraz motor elektryczny z modelu FCX Clarity. Elektryczny maluch Hondy na jednym ładowaniu baterii ma przejeżdżać do 160 km. Prędkość maksymalna samochodu to 144 km/h.
Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy: Normal, Sport i Econ. Zasięg w trybie Econ ma byc o 25 % większy niż w trybie Sport. Ten ostatni ma za to sprawić, że za kierownicą elektrycznego Jazza będziemy się czuli, jakbyśmy jechali autem z dwulitrową jednostką benzynową. Wszystko będzie więc zależał od preferencji prowadzącego. No, może prawie wszystko, bo niezależnie od trybu jazdy Fit EV nie pojedzie więcej niż 144 km/h.
Ładowanie akumulatorów przy pomocy gniazdka sieciowego o napięciu 240V m trwać około sześciu godzin. Kierowca przy pomocy smartphone’a lub komputera będzie mógł zainicjować ładowanie baterii i kontrolować jego przebieg. W podobny sposób będzie można sterować klimatyzacją. O to by po drodze nie zabrakło nam prądu zadba nawigacja satelitarna, która poinformuje nas o publicznych stacjach ładowania.
Sprzedaż Hondy Fit EV w USA oraz Japonii rozpocznie się w 2012 roku. W 2012 roku zadebiutuje również pierwsza hybryda Hondy typu Plug-in. Płytę podłogową, naktórej będzie zbudowana, będzie można podziwiać podczas LA Auto Show 2010.