Jego sprzedaż właśnie rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych i Subaru liczy, że uda mu się wykroić dla siebie kawałek rynku, w którym dotychczas główne role grały Lexus RX, Infiniti FX, Volvo XC90, BMW X5, a także Porsche Cayenne. W segmencie SUV Premium Subaru oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa, jakość, bogate wyposażenie seryjne i dość konkurencyjną cenę, która jest jednym z wielu argumentów przemawiających na jego korzyść. Uwagę zwraca też nieco kontrowersyjna stylistyka nadwozia. Tribeca dostępna jest w dwu wersjach: 5-osobowej, 2-rzędowej i 7-osobowej, 3-rzędowej. Obydwie oferują szereg możliwości aranżacji wnętrza i łatwe dostosowanie go do aktualnych potrzeb. Auto jest bardzo przestronne, a maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej po rozłożeniu wszystkich foteli przekracza 2100 l. Do wykończenia użyto materiałów wysokiej jakości. Standard obejmuje m.in. skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz odtwarzacz płyt CD i plików MP3. Konsola środkowa zabudowana aluminium nadaje eleganckiemu wnętrzu sportowy akcent. Na liście opcji znajduje się nawigacyja z dotykowym ekranem oraz system pokładowej rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń, z szerokokątnym monitorem pod sufitem, DVD, możliwością podłączenia konsoli gier i zestawem bezprzewodowych słuchawek.Największą zaletą Tribeki jest układ napędowy obejmujący 6-cylindrowy silnik typu bokser, o poj. 3,0 l i mocy 250 KM, 5-stopniową skrzynię automatyczną Sportshift z funkcją manualnej zmiany przełożeń oraz symetryczny układ przeniesienia napędu na cztery koła. Rozdział momentu między osiami odbywa się automatycznie i zależy od warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zachowanie stałej kontroli nad autem wspomaga ABS z EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania) oraz system VDC (Vehicle Dynamics Control) kontrolujący przyczepność kół i reagujący przyspieszeniem lub przyhamowaniem właściwego koła w momencie pojawienia się niebezpieczeństwa poślizgu, nad- lub podsterowności. Jak przystało na Subaru, Tribeca ma iście sportowy temperament i do 100 km/h przyspiesza w 8,0 s. Do oferty w Europie auto ma wejść w przyszłym roku.
Entuzjazm kontrolowany
To pierwszy pełnowymiarowy SUV Subaru, który według jego twórców ma uosabiać najlepsze cechy kojarzone z tą japońską marką. To także pierwsze auto koncernu, które może pomieścić 7 pasażerów.