Zdaniem analityków producenci samochodów większość problemów związanych ze światowym kryzysem ekonomicznym mają już za sobą. Sytuacja na rynku w ciągu ostatnich 12 miesięcy rozwijała się pozytywnie i można oczekiwać, że nadal tak będzie.

Około 60 proc. ankietowanych obawia się spadku sprzedaży po wyczerpaniu się rządowych dopłat związanych ze złomowaniem starych samochodów. Zwrócili na to uwagę respondenci w Niemczech, Francji i we Włoszech.

Zmian w przemyśle motoryzacyjnym nie ogranicza jednak sama recesja, ale także zmiany użytkowników i ich obecnych preferencji. Ponad 60 proc. respondentów jest przekonanych, że wzrośnie sprzedaż samochodów, których cena nie przekroczy 15.000 Euro. W przedziale cenowym 30.000 do 50.000 Euro spadku sprzedaży oczekuje 40 proc. respondentów.

Przedstawiciele firm związanych z motoryzacją zwracają również uwagę na znaczenie aspektów socjalnych i politycznych, które mogą odegrać kluczową rolę. Sprzedaż może zwiększyć obniżenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin (tak odpowiedziało 65 proc. ankietowanych) oraz inwestycje w nowe rozwiązania techniczne jak m.in. pojazdy z napędem elektrycznym (64 proc.).