Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Europa dieslem stoi, świat jeździ tylko benzyniakami

Europa dieslem stoi, świat jeździ tylko benzyniakami

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Dwa albo trzy procent – takie udziały mają silniki wysokoprężne w samochodach osobowych sprzedawanych na świecie. Jedynym wyjątkiem jest Europa, gdyż tu diesle są jeszcze w przewadze. Dlaczego? Ponieważ dzięki nim producenci są w stanie spełnić flotowe wymogi emisji CO2.

Diesel hybryda czy benzynaŹródło: Auto Bild

„Już dziś widać wyraźnie, że czyszczenie spalin silnika wysokoprężnego będzie ponadprzeciętnie drogie i po prostu trudne. Jednocześnie elektryczna technika napędu aut staje się coraz droższa. Mając to na uwadze, należy postawić pytanie, czy od pewnego momentu nie powinniśmy zacząć się zastanawiać nad dalszym kosztownym rozwojem jednostek wysokoprężnych” - powiedział Matthias Müller, szef Grupy Volkswagena w wywiadzie dla gazety „Handelsblatt”.

Do 2030 roku w wielu segmentach udział diesli zmniejszy się o połowę. Z samochodów segmentów A i B, a więc w najmniejszych autach, diesle ze względu na kosztowny proces czyszczenia spalin mogą zupełnie zniknąć.

Naszym zdaniem - Diesle jak dinozaury?

Wszystko wskazuje na to, że w autach osobowych tak właśnie będzie. Tyle że olbrzymi moment obrotowy w pojazdach użytkowych i ciężarówkach jeszcze długo pozostanie niezastępowalny przez inne źródła napędu. Dlaczego Polacy odwracają się od diesli? Mają dość wpadek producentów z „dwumasami”, wtryskami czy filtrami DPF.

W galerii prezentujemy udział silników benzynowych i wysokopręznych w samochodach sprzedawanych na wybranych rynkach z róznych części świata.

Piotr Burchard
Powiązane tematy:PaliwaDieselWiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków