W Europie królują małe samochody. W trzecim kwartale 2007 roku ich udział w całkowitej sprzedaży wyniósł 27%, w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku jest to jednak spadek o trzy punkty procentowe. W segmencie małych samochodów najlepiej sprzedawał się Ford Fiesta, za nim ulokował się Opel Corsa. Zwiększone zainteresowanie klientów odnotowało Mini, którego sprzedaż wzrosła o 45% w porównaniu do poprzedniego kwartału.

W klasie mini samochodów panuje raczej stagnacja, liderem pozostaje Fiat Panda. Ogólnie segment A odnotował niewielki spadek zainteresowania klientów.

Klasa niższa średnia odnotowała w trzecim kwartale wzrost sprzedaży o 1,9%. Zawdzięcza to przede wszystkim nowym modelom Toyota Auris i Peugeot 308, które wzbudziły niebywałe zainteresowanie.

Największy wzrost w trzecim kwartale odnotowała klasa MPV (z takimi modelami jak Ford C-Max czy Škoda Roomster), w której sprzedaż zwiększyła się o całych 59,8%. Dzięki ekologicznym kampaniom oczekiwane było mniejsze zainteresowanie kategorią SUV, która raczej nie grzeszy oszczędnością. Producenci obawiali się jednak niepotrzebnie. Spadek natomiast odnotowały premiowe marki i to o pełnych 16,2%. Może właśnie dlatego wiele z nich przedstawia mniejsze modele, które mają za zadanie zwrócić negatywny trend i przyprowadzić do salonów sprzedaży nowych klientów.

Źródło: JustAuto.