Była to35. edycja tego prestiżowego plebiscytu. „Auto Świat” orazpisma motoryzacyjne z 17 krajów Europy uczestniczyły w nim po raz drugi. Do finału trafiło 19 aut, które we wszystkich krajach biorących udział w plebiscycie zdobyły najwięcej głosów czytelników.Przypomnijmy, że łącznie było 42 kandydatów.
Na torze Fiata w Balocco finaliści byli testowani przez redaktorów naczelnych 18 pism motoryzacyjnych, inżynierów i techników samochodowych, kierowców rajdowych i wyścigowych oraz gwiazdy kina, telewizji i sportu (Boris Beckeri Władimir Kliczko).
W sumie 41 jurorów w ciągu 3 dni testów oceniło niemal każdy detal auta: zachowanie na zakręcie i nierównej nawierzchni, wyposażenie i cenę, jakość wykończenia i komfort, zużycie paliwa i koszty utrzymania, przyspieszenie i elastyczność oraz hamowanie. Profesjonalny tor w Balocco pozwalał na wszechstronne przetestowanie samochodui obiektywną punktację w skali od 0 do 8 pktza poszczególne kategorie.
Zróżnicowane gusta jurorów i kryteria ocen były gwarancją sprawiedliwego wyniku końcowego.W galerii prezentujemy laureatów Złotej Kierownicy 2010. W kilku przypadkach wygrali faworyci czytelników „Auto Świata”.
Galeria zdjęć
Opel Meriva: zwycięzca wśród aut kompaktowych. Wysoko oceniono możliwości aranżacji wnętrza. Jeden z jurorów, znany kierowca Hans-Joachim Stuck, z wyróźnieniem dla Merivy
Mercedes CLS: zwycięzca w klasie średniej/wyższej. Wyprzedził Audi A7 i BMW serii 5. Walter Röhrl, legenda sportów samochodowych, wysoko ceni walory najnowszego CLS-a
AUDI A1: najlepsze małe auto. Wyprzedziło Citroena DS3 i Suzuki Swift. Christina Surer jeździ w pucharze Seat Leon Supercopa i uważa, że A1 jest najlepsze w klasie pod wieloma względami
AUDI A8 zwyciężyło w klasie luksusowej. Ralf Schumacher (Formuła 1 i DTM), jeden z jurorów, ze statuetką dla tego auta. Drugie miejsce Bentley Mulsanne, trzecie – Jaguar XJ
Redaktorzy naczelni z 18 krajów byli reprezentantami czytelników swoich pism i oceniali finałowe auta według kryteriów, które zazwyczaj decydują o zakupie danego samochodu: komfort jazdy, obszerność wnętrza, wielkość bagażnika, jakość wykończenia, osiągi, zużycie paliwa, wyposażenie, koszt zakupu, zachowanie się na zakrętach i nierównej drodze