W segmencie małych samochodów żaden z oferowanych modeli z silnikiem diesla HDi nie przekracza poziomu emisji wynoszącego 120 g CO2/km.

Citroën proponuje samochody przyjazne dla środowiska, zapewniające jednocześnie dobre osiągi, w cenach dostępnych dla największego grona klientów.

Podczas salonu energii odnawialnych i samochodów przyjaznych dla środowiska EVER 2007, zorganizowanego w dniach od 29 marca do 1 kwietnia 2007 roku w Monako, Citroën prezentuje modele C4 Bio Tech i C3 GNV w wersji osobowej (stoisko V160).

W Monako Citroën udostępnia zwiedzającym do jazd próbnych również dwa inne modele, a mianowicie C1 HDi 55 i C2 Stop & Start.

Model C4 Bio Tech, który zostanie wprowadzony do sprzedaży we Francji we wrześniu, jest samochodem z silnikiem Flexfuel, który może działać na zmiennej zawartości bioetanolu w benzynie. Zawartość bioetanolu może wynosić od 0 do 85%. W Brazylii Citroën oferuje już w sprzedaży wersje Flexfuel modeli C3 i Xsary Picasso. Stanowią one obecnie 65% wielkości sprzedaży marki na tym rynku.

Model C3 GNV wykorzystuje w większym stopniu zasilanie na gaz naturalny, co umożliwia obniżenie emisji dwutlenku węgla o około 20 procent w stosunku do benzyny oraz całkowicie eliminuje emisję tlenku siarki i ołowiu. Klientom indywidualnym, którzy są właścicielami domów jednorodzinnych z podłączeniem do miejskiej sieci gazowej, sprężarka montowana przez Gaz de France umożliwia tankowanie samochodu u siebie bez żadnych ograniczeń.

Model C1 HDi 55, który zapewnia wyjątkowo niski poziom zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla (109 g/km) może, podobnie jak wszystkie samochody marki wyposażone w silnik diesla HDi, być zasilany mieszanką zawierającą do 30 procent estrów metylowych olejów roślinnych (dla mieszanek zawierających od dziesięciu do trzydziestu procent estrów metylowych olejów roślinnych lub paliwa biodiesel, stosowanie paliwa biodiesel jest ograniczone wyłącznie do flot własnych samochodów Citroën w oczekiwaniu na dokładne określenie parametrów i normy mieszanki biodiesel).

C2 Stop & Start należy, obok C3 Stop & Start, do gamy małych samochodów z napędem mikrohybrydowym, elektryczno-benzynowym, które umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 o około 10% w cyklu miejskim oraz do piętnastu procent w warunkach dużego natężenia ruchu. Stało się to możliwe dzięki połączeniu dwóch nowoczesnych rozwiązań technologicznych: sterowanego elektronicznie alternatora zespolonego z rozrusznikiem i mechanicznej, elektronicznie sterowanej, pięcioprzełożeniowej skrzyni biegów MAP.