Proton Impian rozpoczyna rok modelowy 2007 z niewielkimi zmianami kosmetycznymi. Tym razem nie będziemy mówić o tym, że nowy model otrzymał zmieniony grill, nowe zderzaki i tylne światła, ponieważ i tak zmian nie zauważycie, bo niewielu z Was zna ten samochód. Co prawda w połowie lat 90-tych Proton planował atak na rynki europejskie, ale na licencji Mitsubishi produkowane auta, które bazowały na modelu Mitsubishi Lancer/Colt nie odniosły sukcesu. Proton zrezygnował wtedy z rynków z ruchem prawostronnym i skupił się na Wielkiej Brytanii.
Ale wróćmy do Impiana. Rozmiary auta wynoszą 4465 x 1740 x 1420 mm, rozstaw osi 2600 mm, a wnętrze od podstaw zmodernizowano, by poprawić wrażenie luksusu. Dostępna będzie skórzana tapicerka siedzeń i kierownicy, a we wnętrzu pojawią się panele imitujące drewno i chromowane akcesoria. Liczyć można na tradycyjną azjatycką elektrykę. Trzeba też wspomnieć, że producent deklaruje dużo przestrzeni na tylnej kanapie i bagażnik o pojemności 410 l. Auto napędzane jest jedynym silnikiem 1,6 l, a producent chwali się, że zawieszeniem zajęli się ludzie z Lotusa, należącego do koncernu Proton.
Warto również przypomnieć, że o Protonie będzie co raz głośniej, gdyż jest bardzo prawdopodobne, że powstanie alians z koncernem PSA albo jakaś inna forma współpracy. Na razie przebiegają rozmowy między przedstawicielami obu koncernów.