Historia Ferrari 250 GT Europa to zestawienie legendarnych nazw i imponujących wskaźników. Niezwykle powabne i postępowe coupe zostało zaprojektowane na początku lat pięćdziesiątych przez Michelotti. Pierwsze cztery egzemplarze powstały w zakładach Carrozzeria Vignale. Pozostałe 18 aut zmontowała Pininfarina. Nie wiadomo, ile dokładnie pojazdów porusza się po drogach do dzisiaj. Z uwagi na sportowy charakter oraz zastosowanie 3-litrowego, 200-konnego silnika V12 spokojnie można jednak założyć, że kilka aut zakończyło swoje życie niedługo po premierze.
Ferrari 250 GT Europa jest jednym z najrzadszych modeli w całej historii włoskiej marki. W porównaniu z nim na masowo produkowane wyglądają nawet takie auta jak Enzo czy LaFerrari. Każdy z 250 GT Europa ma zawrotną wartość, ale szczególnie drogie okazują się auta wyprodukowane przez Vignale. Jako że coupe, które zostanie zlicytowane przez RM Sotheby’s, zalicza się do tej kategorii, jego wartość została oszacowana nawet na 4,5 miliona dolarów. To ponad 18 milionów złotych.
Pomijając elitarny charakter, na wysoką wycenę wystawionego na sprzedaż auta wpływ ma również idealny stan. Ten konkretny egzemplarz został wystawiony podczas World Motor Sports Show w Madison Square Garden w 1954 roku. Następnie był przemalowany na kolor czerwony i przeszedł przez ręce wielu właścicieli. Ostatecznie w posiadanie Ferrari 250 GT Europa wszedł Szwajcar - Heinrich Kämpfer. Poświęcił autu ponad 3000 godzin pracy, aby przywrócić je do stanu fabrycznego. Odbudowa wymagała m.in. 800 godzin pracy zewnętrznych specjalistów i musiała kosztować majątek.