Auto Świat Wiadomości Aktualności Ferrari będzie budować hybrydy

Ferrari będzie budować hybrydy

Autor Radosław Turek
Radosław Turek
|
Aktualizacja

Wiosną na genewskich targach Ferrari pokazało nam hiperauto LaFerrari z układem hybrydowym. I nie jest to ostatnie słowo Włochów w temacie „eko” technologii.

Ferrari będzie budować hybrydy
Auto Świat
Ferrari będzie budować hybrydy

„My nie sprzedajemy samochodów. My sprzedajemy marzenia” - te słowa wypowiedział Luca Cordero di Montezemolo, aktualny prezydent marki Ferrari. I ma rację. Włoskie superauta to pożądane motoryzacyjne dzieła sztuki, ekskluzywne produkty dostarczające niezapomnianych wrażeń, mechaniczny kunszt.

Jednak przyszłość marki może zmienić jej aktualny wizerunek. Producent nie zaprzecza, że będzie rozwijać i inwestować w układ hybrydowy, który zobaczyliśmy w LaFerrari. Mniejszej pojemności silnik spalinowy będzie zasilany dodatkowymi motorami elektrycznymi. Co za tym idzie, samochód będzie po pierwsze ekonomiczniejszy i... MOCNIEJSZY! Doskonałym przykładem jest LaFerrari warte 1.3 mln $: V12 6.3l / 789 KM + elektryczne wsparcie 163 KM, co razem daje nam 950 KM!

Ferrari będzie budować hybrydy
Ferrari będzie budować hybrydyŻródło: Auto Świat

„Nie wierzę w samochody elektryczne, ale mocno wierzę w hybrydy” - mówi Montezemolo. Oczywiście wszystko zależy od punktu widzenia. Ja jednak rozumiem prezydenta Ferrari. Skoro nowoczesna technologia potrafi zagwarantować nam więcej, to dlaczego jej nie wykorzystywać? Jedni klienci chcą pozostać przy tradycji, inni uwielbiają zabawki hi-tech i zapłacą za nie każde pieniądze. Włosi nie chcą rezygnować z cudownie brzmiącym widlastych silników...

„Chcę mieć różne rodzaje Ferrari, dla ich różnorodnych właścicieli” - puentował swoją wypowiedź dla Bloomberga Luca Cordero di Montezemolo. A to z kolei oznacza, że nie musimy bać się przyszłości.

Marka podążą w dobrym kierunku. Nie może pozostać w tyle, jeśli chcę się nadal liczyć w wyścigu zbrojeń. Nie może też postawić wyłącznie na innowacje, bowiem odwróci się od niej konserwatywna grupa klientów. Prezydent Ferrari umiejętnie wyważył środek ciężkości i obrał kierunek, w którym firma ma się rozwijać. Nie chce sprzedawać więcej. Chce, spełniać marzenia innych ludzi.

Autor Radosław Turek
Radosław Turek
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków