Enzo Ferrari, pierwszy samochód przeznaczony na zwykłe drogi, który według materiałów prasowych włoskiego producenta wyposażony był standardowo w hamulce karbonowo-ceramiczne. Ta sama technika znalazła się później na liście wyposażenia opcjonalnego pozostałych modeli.

Ferrari twierdzi, że w wypadku niektórych modeli ponad 85% klientów wybiera hamulce ceramiczne, tak więc najwyższy czas, aby moc, żywotność i komfort odczuli wszyscy nowi klienci Ferrari. Producent pokazuje tym samym, że jest nowatorem w grupie producentów samochodów sportowych.

Atutem hamulców karbonowo-ceramicznych jest ekstremalnie niska podatność na fading i o wiele większa żywotność, a dzięki temu niższe kostzy utrzymania układu hamulcowego. Wprowadzenie tarcz ceramicznych pozwoli uzyskać redukcję masy o ok. 15 kg, a zarazem zmniejszy się masa nieresorowana, która wpływa na komfort resorowania i dynamikę jazdy auta.

Dostawcą układu hamulcowego jest firma Brembo.