W wywiadzie dla AutoWeek Roberto Fedeli, dyrektor techniczny Ferrari, powiedział, że dla następcy modelu Enzo odpowiednią jednostką napędową mógłby być 8-cylindrowy silnik w układzie V z doładowaniem.

Obecnie nadal przebiega program testów Ferrari FXX, ale jest bardzo prawdopodobne, że jego 12-cylindrowy silnik o pojemności 6,2 l nie trafi do żadnego seryjnego modelu, ale w samochodzie testowane są rozwiązania techniczne, które zapewne trafią do produkcji.

Przedstawiciele Ferrari powiedzieli, że poprzez mniejszą masę chcą obniżyć w swoich samochodach emisje CO2 i zużycie paliwa. Ten sam kierunek wybrano przy opracowywaniu następcy modelu Enzo, którego masa nie powinna przekroczyć 1000 kg. Samochód miałby otrzymać 8-cylindrowy silnik z dwoma turbosprężarkami. Dzięki takiej kombinacji stosunek masy do mocy powinien być zbliżony do modelu FXX.

Jeśli następca Enzo naprawdę otrzyma 8-cylindrowy silnik i osiągnie masę nieprzekraczającą 1000 kg, swoją koncepcją przybliży się legendarnemu Ferrari F40. Nowy model oczekiwany jest w roku 2012.