Fiat 500 stopniowo wjeżdża do kolejnych krajów europejskich. Mimo iż od debiutu rynkowego minęło już pięć miesięcy, Polska jest dopiero szóstym krajem, w którym można nabyć to auto. Jednak już dawno było wiadomo, że i tak tegoroczona produkcja zakładów Fiata w Tychach (tylko tu wytwarzana jest "pięćsetka") będzie niewystarczająca. W sumie w tym roku z tyskich zakładów wyjedzie ok. 65 tys. aut, podczas gdy europejska sprzedaż już wyniosła ok. 40 tys. egzemplarzy, a zebrane zamówienia przekroczyły 120 tys. sztuk.

Zobacz sondę, którą przeprowadziliśmy w Krakowie w październiku:

Nowa "500" została stworzona w oparciu o płytę podłogową Pandy. Dlatego też rozmiarami oba auta są do siebie zbliżone. Mierzący 3.546 mm długości, 1.627 mm szerokości i 1.488 mm wysokości Fiat 500 jest odpowiednio o 8 mm dłuższy i o 49 mm szerszy oraz o 52 mm niższy od Pandy. Rozstaw osi jest ten sam i wynosi 230 cm. Wyglądem nowy Fiat 500 nawiązuje oczywiście do modelu sprzed 50 laty. Liczne zaokrąglenia, dość zwarta sylwetka oraz wiele elementów charakterystycznych dla jego protoplasty sprawiają, że samochód powinien się podobać.

Obecnie w sprzedaży dostępne będą trzy wersje silnikowe - dwie benzynowe 1,2 69 KM 102 Nm oraz 1,4 100 KM 131 Nm, a także jeden diesel 1,3 Multijet 75 KM, 145 Nm. Klienci do wyboru będą mieć cztery wersje wyposażenia - poza typowymi także dla innych rynków wariantami pop (która ma stanowić ok. 50% zamówień), lounge i sport, specjalnie na rynek polski została przygotowana też wersja naked. Poczynając od standardowej wersji bazowej - pop - Fiat 500 wyposażony jest m.in. w ABS z EBD i ESS, 7 poduszek powietrznych, pełną elektrykę oraz radio CD z MP3. W wersji lounge znajdziemy ponadto system Blue&Me, gniazdko USB, panoramiczny szklany dach, felgi aluminiowe, klimatyzację oraz skórzaną kierownicę. Wersja zaś sport będzie identycznia niemal wyposażona jak lounge - pojawią się jedynie dodatkowe akcenty sportowe zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie. Wyraźnie odchudzona będzie tylko wersja naked, w której znajdziemy tylko 2 poduszki, ABS i wspomaganie kierownicy.

To, co ma wyróżniać Fiata 500 to ogromna, niespotykana w tym segmencie samochodów personalizacja. Poza możliwym wyborem silników, kolorów nadwozia i wersji wyposażenia klient może wybierać także spośród różnych tapicerek, desek rozdzielczych, felg, wzorów naklejek na nadwozie oraz ... obudowy kluczyka. W sumie "500-tka" może występować aż w 500 tys. różnych kombinacji wyposażenia.

1,2 1,4 1,3
pop 39.500 47.500 47.500
lounge 47.500 55.500 55.500
sport 47.500 55.500 55.500
naked 34.500

Obecnie w cenniku znajdują się wyłącznie 5- i 6-biegowe skrzynie mechaniczne. Już w przyszłym roku oferta zostanie poszerzona także o wersję z automatyczną przekładnią (wersje benzynowe) oraz o najmocniejszą wersję Abarth, której moc będzie oscylować wokół 130 KM.