Będzie ona współpracowała ze zautomatyzowaną przekładnią Dualogic oraz systemem Start&Stop. Funkcja GSI (Gear Shift Indicator) pozwoli na jeszcze większe zaoszczędzenia paliwa.Parametry eksploatacyjne mocy i momentu obrotowego można śmiało porównywać z czterocylindrowym silnikiem 1.4 16V, ale przy mniejszym o 30 proc. zużyciu paliwa, które wynosi 4,1 l/100 km. Z przekładnią Dualogic to zużycie jest mniejsze o kolejne 0,1 l/100 km. Oczywisty jest fakt, iż nowy silnik spełnia wymagania normy Euro V, a Fiat 500 z taką jednostka osiąga prędkość maksymalną 173 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 11 sekund.
Wersja z przekładnią Dualogic wyposażona jest dodatkowo w przycisk Eco, po którego naciśnięciu zmniejszy się ze 145 Nm do 100 Nm maksymalny moment obrotowy, który będzie osiągalny przy 2000 obr./min. Moc pozostanie bez zmian. A jak jeździ Fiat 500 z nowym silnikiem? Auto całkiem żwawo przyspiesza, nie jest przy tym głośniejsze samochodów z silnikami 4-cylindrowymi - tak przynajmniej wydawało nam się podczas jazd testowych. Wciśnięcie przycisku Eco psuje zabawę i pozbawia auto dynamiki - coś za coś. Ciekawy jest też dźwięk 2-cylindrowej jednostki, ale przyznajemy, że nie ma on w sobie nic denerwującego.Nowa wersja Fiata 500 trafi do sprzedaży we wrześniu 2010 roku. W ofercie będzie też wersja CNG i na gaz ziemny, a w dalszej przyszłości także wersja hybrydowa.
Fiat 500 produkowany jest wyłącznie w tyskiej fabryce Fiata, a silnik TwinAir - w bielskim zakładzie Powertrain w Bielsku-Białej.