Forum, zorganizowane po raz dziewiąty przez "Automotive Circle International", miało miejsce w Bad Nauheim koło Frankfurtu w dniach 16-18 października. Wzięło w nim udział około 600 ekspertów reprezentujących 15 międzynarodowych marek samochodowych. Fiat 500 - jedyny reprezentant segmentu A - uzyskał 38,33 punktów na 50 możliwych. W ten sposób “mały" Fiat pokonał aż 11 konkurentów z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Europy i Rosji. Kolejne miejsca za 500-tką zdobyły Renault Laguna oraz Mercedes klasa C.

Szczególnie eksperci docenili znaczenie innowacyjnego nadwozia w zdobyciu pięciu gwiazdek Euro NCAP (otrzymując ponad 35 punktów) oraz w uzyskaniu klasy 11 w ocenie "Uderzenie". To swoisty rekord, plasujący Fiata 500 na szczycie segmentu pod względem bezpieczeństwa, tym bardziej niezwykły, że osiągnięty przez auto o długości zaledwie 3,5m.

W konkursie mogą uczestniczyć wszyscy producenci samochodów, zgłaszając maksimum dwa modele dla każdej marki. Wymogiem jest, aby były to samochody seryjne wyprodukowane w ciągu 12 miesięcy od oficjalnej premiery rynkowej. Podczas głosowania finalnego nadwozia muszą być wyeksponowane w sposób umożliwiający ich wnikliwą analizę w trakcie prezentacji i dyskusji. Są oceniane na podstawie 23 kryteriów zebranych w 5 obszarach: rozwój i zastosowanie materiałów innowacyjnych; innowacyjne rozwiązania rozwojowo-projektowe; nowe koncepcje zastosowane w procesie produkcji przemysłowej;  wartości  istotne dla klienta, takie jak: bezpieczeństwo, ergonomia, komfort akustyczny, jakość; i wreszcie, kompleksowość, i jakość prezentacji wymaganych elementów technicznych i technologicznych.

Już w listopadzie Fiat 500 stanie przed szansą zdobycia kolejnego prestiżowego wyróżnienia - tytułu Car of the Year. Zwycięzca tego konkursu zostanie ogłoszony 19 listopada, a z pewnością spore szanse ma i Fiat 500.