Fiat Automóveis to brazylijska dywizja Fiat Group Automobiles, która w komunikacie prasowym o wynikach za pierwsze cztery miesiące bieżącego roku podaje, że jego sprzedaż wzrosła o zadziwiających 27,2 % w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku. Co czwarty samochód na rynku brazylijskim był marki Fiat.
Duży sukces na rynku brazylijskim Fiat odnotował przede wszystkim w kategorii małych samochodów z modelem Palio, w klasie małych sedanów i kombi dobrze powodzi się modelom Siena i Palio Weekend, a w kategorii lekkich pickupów odnosi sukcesy Strada. Po sukcesie w najniższych kategoriach brazylijski Fiat planuje zawalczyć także w wyższych klasach, gdzie stanie do rywalizacji z bardziej prestiżowymi i lepiej znanymi modelami. Fiat jest pewien, że właśnie teraz jest najlepszy czas, by odnieść sukces w dwóch segmentach, które w chwili obecnej najszybciej się rozwijają. Brazylijski Fiat chce na rodzimym rynku stanąć do konkurencji z kompaktami klasy premium i 4-drzwiowymi sedanami klasy średniej.
W kategorii kompaktów klasy premium, którą w Brazylii tworzą modele Citroen C3, Peugeot 206, VW Polo i Honda Fit, w roku 2006 sprzedano ok. 200 tys. samochodów. Podczas gdy w klasie 4-drzwiowych sedanów klasy średniej, w której walczą Toyota Corolla, Honda Civic i Chevrolet Vectra, w tym samym czasie sprzedano ok. 100 tys. pojazdów. Do powyższych klas brazylijski Fiat wprowadzi dwa nowe model pochodzące z Europy.
W klasie kompaktów premium Fiat będzie walczył o laury modelem Grande Punto, a do klasy sedanów wprowadzi model Linea. Nowe modele jeszcze w tym roku wypełnią luki w gamie modelowej brazylijskiego Fiata. Fiat Linea zastąpi niezbyt popularny sedan Marea, który bazował na pierwszej generacji modelu Bravo. Fiat ma teraz dużą szansę na sukces, ponieważ oba nowe modele przyciągają uwagę mediów i potencjalnych klientów.
Fiat Grande Punto ze swoim silnikiem 1,9 16V Flex, spalającym benzynę i alkohol, wejdzie na rynek brazylijski jeszcze w tym miesiącu. Z tą samą jednostką napędową oferowany będzie sedan Linea. W wersji podstawowej Fiat Grande Punto oferowany będzie z silnikiem 1,3 16V Flex.
Fiat chce docelowo osiągnąć 13-procentowy udział w obu kategoriach rynkowych.