Nieuchronnie zbliża się premiera nowych modeli Fiata, chociaż wciąż nie ma oficjalnego potwierdzenia, jaki kierunek obierze włoski producent. Na następcę czeka Fiat Punto i Fiat Bravo.

Po premierze Fiata Ægea (wciąż nazwa robocza) podczas salonu samochodowego w istambule, producent przygotowuje się do uruchomiania produkcji seryjnej i kolejnych wersji nadwozia. Potwierdzono, że będzie to nie tylko sedan, ale także pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Wszystkie wersje produkowane będą w tureckiej Bursie.

Od ub. roku Fiat Bravo produkowany jest tylko w Brazylii, a to oznacza, że producent nie ma już na rynku europejskim żadnego hatchbacka klasy niższej średniej. Mówiło się o bezpośrednim następcy, ale ze względów ekonomicznych także w Brazylii będzie produkowany model, który powstanie na bazie sedana Aegea.

Dyrektor generalny Fiata Olivier Francois w wywiadzie dla Automotive News powiedział: „te samochody będą jak Ikea – dostępne i mądre”. Mają być funkcjonalne, ale nie będzie w nim zbędnych elementów, za które klienci nie chcą płacić.

Francois wykluczył także produkcję globalnych modeli, których nie da się sprzedawać na wszystkich rynkach. Auta z Brazylii nie spelniają norm europejskich, a pojazdy wyprodukowane w Europie są w Brazylii za drogie.

Zapewne więcej dowiemy się podczas wrześniowego międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem, gdzie Fiat zapowiada kolejne tajemnicze premiery.