Szef Fiata Sergio Marchionne nie ustaje w realizacji kolejnych śmiałych projektów.

Po fuzji z Chryslerem zamierza łącznie sprzedawać rocznie przynajmniej 6 mln samochodów obu marek.

Zapowiedzi dotyczą także samego Fiata, który ma zwiększyć roczną produkcję z 650 tys. egz. do 1,4 mln egz. Powinno się to stać w 2014 roku.

Fiat zapowiada modernizację sześciu obecnie produkowanych modeli oraz wprowadzenie do oferty 10 zupełnie nowych aut.

Koncern zamierza zainwestować 700 mln euro w fabrykę Pomigliano d'Arco pod Neapolem, gdzie ma być produkowana nowa Panda. Obecnie wytwarzana jest ona w Tychach. Nowa generacja ma być wprowadzona na rynek w drugiej połowie 2011 roku.

Planuje się też wielką reorganizację koncernu do końca 2010 roku. Sektor samochodów osobowych zostanie oddzielony od reszty firmy. Podzieli się ona na Fiat Auto i Fiat Industrial, czyli sektor przemysłu ciężkiego.

Na środowym spotkaniu z inwestorami zadebiutował jako prezes Fiata 34-letni John Elkann, potomek założycieli i właścicieli firmy - rodu Agnellich.