Zapewne nikogo nie zdziwi, iż w przyszłości będzie zmniejszana objętość jednostek napędowych. Bardziej poinformowani wiedzą już, że w śród nowości pojawią się dwucylindrowe silniki nowej generacji. Mała samochody wciąż stanowią w ofercie Fiata ważny segment. Dzisiaj, gdy każdy potrzebuje klientów, także ważna jest emisja szkodliwych spalin, której obniżenia wymaga Unia Europejska.
Dwa cylindry wydają się ciekawym rozwiązaniem, ale by zaprezentować je w najnowszym wydaniu, potrzeba było wielu lat prac rozwojowych.
Nowy silnik SGE (Small Gasoline Engine) ma pojemność skokową 900 cm3 i jest pierwszym modularnym z pojemnością skokową jednego cylindra 450 cm3. Jego wprowadzenie do produkcji zapowiedziano w 2010 roku.
Przygotowywana jest także wersja z turbodoładowaniem oraz wariant zasilany sprężonym gazem ziemnym.W pierwszym okresie oferowane będą silniki o mocy: 48 kW, 59 kW, 66 kW i 77 kW, które zastąpią jednostki Fire o pojemności skokowej 1,1 l, 1,2 l i 1,4 l. w późniejszym okresie przewidziano wersję z ogniwami paliwowymi, a także hybrydę będąca połączeniem diesla z silnikiem elektrycznym.
Głównymi kandydatami do wykorzystania tych jednostek napędowych są takie modele jak: Fiat 500, Fiat Topolino, Fiat Grande Punto, Lancia Ypsilon i nowa generacja Fiata Panda.