Zanim jednak trafił do Polski współczesny model samochodu o nazwie Fiat Seicento, historia zapisała już w swoich kartach jego protoplastę. Pierwszy model Fiata o tej nazwie pojawił się w sprzedaży w 1955 roku i natychmiast zyskał sympatię licznych użytkowników. Szczególnie wielkim powodzeniem cieszył się we Włoszech, gdzie był od początki swojego istnienia produkowany.

Pojazd o długości całkowitej 3,22 m był pierwszym samochodem tej marki z silnikiem chłodzonym cieczą i umieszczonym z tyłu. Turyńskie zakłady Mirafiori w latach 1955-1969 wyprodukowały 2 604 000 egzemplarzy. Oprócz wersji czteroosobowej produkowana była także sześcioosobowa o nazwie Multipla, która miała trzy rzędy siedzeń.

Fiat 600 produkowany był nie tylko we Włoszech, ale także na licencji w innych krajach świata. W Argentynie, gdzie nazywano go Fitito. W latach 1957-1973 w Hiszpanii produkowany był pod nazwą Seat 600, a jego popularność najlepiej potwierdza wielkość produkcji, czyli 797 319 egz. Z zakładów Seata model ten był eksportowany do 27 krajów, a w tym także do Włoch.

W serbskich zakładach na terenie Kragujevaca produkowano do 1985 roku na licencji pod nazwą Zastava 750. Jedną z nieoficjalnych wersji była kopia zaprojektowana przez rosyjskich specjalistów i produkowana w latach 1960-63 jako Zaporożec ZAZ 965.

Powrót do legendarnej nazwy nastąpił dopiero w latach dziewięćdziesiątych. W 1991 roku rozpoczęto w Tychach produkcję Fiata Cinquecento, który w swojej włoskiej nazwie nawiązywał do legendarnej pięćsetki. W 1998 roku nastąpiła oczekiwana modernizacja i wprowadzenie kolejnej generacji tego modelu połączona została jednocześnie ze zmianą nazwy. W ten sposób narodził się Fiat Seicento, który w 2005 roku został Fiatem 600.

Podczas niedawnej premiery Fiata 500 kierownictwo włoskiego koncernu potwierdziło, że model 600 nadal będzie produkowany przynajmniej jeszcze przez dwa lata. To dobra wiadomość dla miłośników tego modelu, który wciąż pozostaje jedną z ciekawszych ofert na rynku w swoim segmencie.