W krajach o zacofanej motoryzacji poprzednikiem tego sedana był Fiat Duna, który znakomicie sprzedawał się na rynkach Ameryki Łacińskiej. Znacznie nowocześniejsza Siena powstała w 1996 roku i pojawiła się już praktycznie na wszystkich kontynentach. Był to także model produkowany przez kilka lat w Polsce.
Obecnie prezentowana jest czwarta generacja tego modelu. Na nowoczesnym nadwoziu widoczne są elementy wzorowane na Fiacie Linea. W odróżnieniu od Fiata Palio nowa Siena ma na sobie więcej elementów chromowanych i znacznie większe światła. Jest to taka gra psychologiczna producenta, który chce, by ten model stwarzał wrażenie większego i bardziej luksusowego, niż w rzeczywistości.
Nowy Fiat Siena jest znacznie nowocześniejszy od swojego poprzednika. Producent zastosował materiały lepszej jakości we wnętrzu, a także bogatsze wyposażenie jak m.in. ABS, EBD, "follow me home", poduszki powietrzne, wycieraczka tylnej szyby itd.
Wiadomo, że model ten przeznaczony jest przede wszystkim na rynki rozwijające się i Europa tym razem nie jest jego celem. Stąd też jednostki napędowe przystosowane są do zasilania paliwami alternatywnymi jak m.in. bioetanol czy gaz ziemny. W ofercie znalazły sie zatem dwie jednostki napędowe FlexiFuel o pojemności skokowej 1,4 l o mocy 63 kW i 1,8 l o mocy 83 kW. Trzecim silnikiem jest 1,4 Tetrafuel przystosowany do spalania bioetanolu, benzyny lub gazu ziemnego. Przy zasilaniu benzyna lub bioetanolem osiąga on moc 59 kW, a przy gazie ziemnym 50 kW.
W brazylijskiej fabryce Betim nadal będzie produkowana dotychczasowa wersja Fiata Siena z jednolitrowym silnikiem w technologii FlexiFuel.
Nowa Siena wyjedzie natomiast z argentyńskiego zakładu Ferreyra w Cordobie, a dopiero rok później także i z zakładu w Betim. Po raz pierwszy nowy Fiat Siena zaprezentowany zostanie w styczniu.