D. 2010 także nie będzie należało do olbrzymów. Konkurent dla Toyoty iQ czy Volkswagena up! ma mierzyć nieco ponad 3 m ("500" 3,54 m) i w dużej mierze bazować na technice Pandy i "500".Różnic będzie jednak wiele.Pierwsza, podstawowa to napęd, który w przypadku nowego Topolino będzie przenoszony na koła tylne (co w znacznym stopniu wymusza istotne zmiany płyty podłogowej).Jego źródłem będzie zupełnie nowy, 2-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 900 ccm. W wersji doładowanej jednostka ma rozwijać moc 105 KM, bez turbiny 65 KM. Jednostka ta jeszcze w tym roku ma trafić pod maskę 500, a oficjalny debiut miała w koncepcyjnej Pandzie Aria pokazywanej podczas ubiegłorocznego salonu we Frankfurcie. Skąd pomysł na tak mały silniczek?Chodzi oczywiście o emisję dwutlenku węgla. Fiat zapowiada, że jednostka będziewytwarzała 80 g CO2 na km. W aucie znajdzie zastosowanie także technika Start&Stop, dzięki której silnik jest automatycznie wyłączany, gdy samochód się zatrzymuje. Już od września br. S&S trafi także do innych aut z gamy Fiata.Pełny tekst tego artykułu znajdziesz w najnowszym wydaniu Auto Świata