- 1 Główna Nagroda - Fiat 500 dla zwycięzcy 66. Tour de Pologne 13 miast - starty i mety poszczególnych etapów 15 premii lotnych 20 premii górskich 21 grup kolarskich w tym 18 najlepszych z UCI ProTeams 168 kolarzy z ponad 40 krajów na świecie400 miast i miejscowości, przez które przejeżdża wyścig 1200 osób przemieszczających się codziennie wraz z wyścigiem 1253 kilometry trasy wyścigu ok. 2 000 000 publiczności na trasie wyścigu.
Do tych cyfr warto dodać liczbę 45. Tyle samochodów osobowych Fiat Auto Poland przeznaczył dla organizatorów tegorocznego wyścigu. Na trasie zobaczymy zatem ekipy sędziowskie w Fiatach Croma oraz Bravo. Organizatorzy korzystają również z innych samochodów marki Fiat, jak Panda czy Grande Punto oraz z samochodów dostawczych Fiat Ducato, które umożliwiają sprawną logistykę i przewóz setek banerów, balonów i innych elementów reklamowych towarzyszących wyścigowi. "Wisienką na torcie" tegorocznego wyścigu, będzie 16 Fiatów 500, w dwóch kolorach, 8 białych i 8 czerwonych, które będą eksponowane na metach każdego etapu wyścigu. Dzięki staraniom Czesława Langa, Dyrektora Tour de Pologne, wyścig na stałe zagościł w kalendarzu UCI (Międzynarodowej Unii Kolarskiej). Potwierdzeniem rangi imprezy jest udział 18 najlepszych drużyn kolarskich z UCI ProTeams i takie nazwiska jak Ivan Basso, Alessandro Ballan, Marcin Sapa oraz Sylwester Szmyd. Ten ostatni zapowiedział, że chce zostać pierwszym polskim kolarzem, który wygra wyścig ProTour i w konsekwencji zwyciężyć w 66. Tour de Pologne. Tegoroczny „tour" podzielono na 7 etapów. Start już 2 sierpnia w Warszawie na placu Trzech Krzyży. Kolejno peleton przejedzie m.in. przez Białystok, Lublin, Rzeszów, Krynicę-Zdrój, i Zakopane. Wielki finał i zarazem meta ostatniego, siódmego etapu Tour de Pologne odbędzie się 8 sierpnia w Krakowie w Alei F. Focha. W Krakowie poznamy zatem zwycięzcę klasyfikacji generalnej 66. Tour de Pologne, który odbierze kluczyki do nowego Fiata 500. Trzymamy kciuki, aby tym razem klasyfikację generalną wygrał Polak, a zatem aby Fiat 500 pozostał w kraju, w którym został wyprodukowany.
źródło: Fiat