Nie jest to nowy problem włoskiego koncernu, który w końcu musi podjąć drastyczne decyzje o redukcji zatrudnienia i zamknięciu najmniej wydajnych zakładów. W pierwszej kolejności zamknięty zostanie obiekt Termini Imerese na Sycylii, w którym produkowane są samochody Lancia Y. Oznacza to likwidację 1500 miejsc pracy.

Produkcja Lancii Y ma być przeniesiona do zakładu w Tychach, a w zamian za to Polska straci produkcję Fiata Panda. Odnowiony model będzie produkowany w Pomigliano d’Arco.

Modernizacja i zmiany organizacyjne obejmą zakłady Fiata w Turynie, Cassiono i Melfi. W ich wyniku produkcja samochodów w koncernie Fiata powinna wzrosnąć o 40 proc, czyli do ok. 900 tys. egz. rocznie.

Wciąż nieznana jest lokalizacja przygotowywanego najmniejszego modelu Fiata. Pod uwagę brane są dwie lokalizacje – Tychy i Kragujevac.