Informacje o przyszłości fabryki w Wilmington podał w obecności wiceprezydenta USA Joe Bidena i gubernatora stanu Delaware Jacka Markellawłaściciel Henryk Fisker.
W dotychczasowej fabryce GM, która produkowała sportowe modele - Pontiac Solstice, Saturn Sky i Opel GT, będzie powstawał nowy model rodzinny w cenie 40 tys. dolarów określany jako Project NINA.
Produkcja rozpocznie się pod koniec 2012 roku, a w 2014 roku osiągnie 75-100 tys. egzemplarzy, z czego połowa przeznaczona zostanie na eksport. Docelowe zatrudnienie powinno osiągnąć 2000 osób, a kolejnych 300 miejsc powstanie u lokalnych dostawców komponentów.
Będzie to drugi model obok już wcześniej zaprezentowanego Fiskera Karma.
Fisker wybrał tą fabrykę ze względu na dobra infrastrukturę, wysokie zaawansowanie techniczne i duże możliwości zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników.
Wartość transakcji pomiędzy Fiszer Automotive i Motors Liquidation Co., określaną jako nowy GM wynosi 18 mln dolarów, a kolejnych 175 tys. dolarów Fisker zamierza zainwestować w modernizację fabryki i urządzenia produkcyjne. Źródłem finansowania będzie pożyczka w kwocie 528 mln dolarów, którą Fisker we wrześniu otrzymał od amerykańskiego ministerstwa energetyki na rozwój nowych technologii w przemyśle motoryzacyjnym.