Logo
WiadomościAktualnościFlagowa limuzyna Toyoty

Flagowa limuzyna Toyoty

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Premiera nowej flagowej limuzyny Toyoty odbywała się miesiąc temu podczas salonu frankfurckiego trochę w cieniu nowej Corolli. To zrozumiałe.

Flagowa limuzyna Toyoty
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Flagowa limuzyna Toyoty

Najnowsza Corolla ma zawojować Europę, za kilka lat Toyota chce sprzedawać 200 tys. tego modelu. Camry to luksusowa limuzyna, klientów, których stać na nią jest znacznie mniej. W większości będą to kierowcy, którzy już mieli do czynienia z Camry - modelem schodzącym właśnie z rynku lub z wcześniejszymi. Camry ma bowiem opinię auta nie tylko luksusowego, ale perfekcyjnego technicznie oraz niezawodnego.Na co zatem mogą liczyć zasiadający za kierownicą modelu roku 2002? Nowa Camry ma przekonstruowaną płytę podłogową i zwiększony rozstaw osi, co pozwoliło powiększyć wnętrze. Kabina ma teraz długość 1870 mm, a jej szerokość wynosi 1515 mm. Długość i szerokość auta wzrosły minimalnie - odpowiednio o 15 i 10 mm (wynoszą teraz 4815 i 1795 mm), natomiast wysokość wzrosła aż o 70 mm (do 1500 mm). Dlatego najbardziej powiększyła się przestrzeń nad głowami kierowcy i pasażerów. Zmieniona została także deska rozdzielcza. Przełączniki powiększono, aby ułatwić ich obsługę. Tapicerka jest dwukolorowa, wysoką klasę limuzyny podkreślają drewniane wstawki na desce rozdzielczej i drzwiach. Auto jest doskonale wyciszone.W skład wyposażenia seryjnego wchodzą m.in.: automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, komputer pokładowy, radioodtwarzacz, wycieraczki przedniej szyby automatycznie reagujące na deszcz. W opcji dostępna będzie także nawigacja satelitarna. W standardzie oferowany jest także pełny pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego i biernego. Wchodzą w to dwufazowe poduszki przednie, poduszki boczne (kurtyny boczne są w opcji), system ABS, EBD (rozdział siły hamowania) oraz Brake Assist (pomocnik hamowania). Nowa Camry oferowana będzie z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 2,4 litra oraz 3 litry. Pierwszy to jednostka 4-cylindrowa z systemem VVT-i (zmienne fazy rozrządu), drugi to mocna V "szóstka". Technologia VVT-i w silniku 2.4 pozwala uzyskać tzw. płaski wykres momentu obrotowego (co oznacza, że silnik jest elastyczny i ekonomiczny w spalaniu). Wersja 2.4 oferowana będzie z automatyczną lub ręczną skrzynią biegów. W topowej wersji Toyota Camry wyposażana będzie w 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik skonfigurowany z automatyczną skrzynią biegów ECT kontrolowaną elektronicznie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: