Mały samochód z nadwoziem o dynamicznych kształtach na rynku europejskim oferowany będzie z sześcioma silnikami, które pokrywają zakres pojemnościowy od 1,25 do 1,6 l. Podstawową jednostką będzie 4-cylindrowy silnik 1,25 Duratec, który w słabszej wersji oferuje 44 kW (60 KM), a w mocniejszej 60 kW (82 KM). Kolejną jednostką będzie 1,4 Duratec o mocy 71 kW (97 KM), który można skombinować z automatyczną skrzynią biegów.
Linia produkcyjna w Kolonii nad Renem jest pierwszym z kilku zakładów na całym świecie, gdzie produkowana będzie nowa Fiesta. Niemiecki zakład ściśle związany jest z produkcją małego Forda, jego bramy opuściło we wszystkich generacjach już 3,4 milionów egzemplarzy.
Pod koniec roku produkcja na rynki azjatyckie rozpocznie się w chińskim Nanjing i tajskim Rayong. Od stycznia 2009 produkcja przebiegać będzie również w hiszpańskiej Walencji, a od roku 2010 także w meksykańskim zakładzie firmy Ford.